۰ نفر
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
صنایع غذایی> اقتصادغذا - مصطفی یاسایی مدیرعامل تعاونی صنایع لبنی شد.
مانی جمشیدی:  بسیاری از فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی مصطفی یاسایی را از زمان حضور در شیلات ایران به خاطر دارند. از روزگاری که با ریاست رسول لاهیجانیان در شیلات ایران، یاسایی با ایده هایی بلند پروازانه تحولات گسترده ای را در این بخش از کشاورزی ایران به وجود دارد. او با بهره گیری از توان مغفول مانده کشور در آبزی پروری، استفاده از آب های داخلی را فرصتی برای آبزی پروری معرفی کرد و همین امر در کنار راه اندازی و توسعه صنعت پرورش میگو در کشور منجر به توسعه  تولید ماهیان سردآبی و حتی گرم آبی در سراسر کشور شد. او پس از شیلات ایران با نظر سعیدی کیا وزیر وقت جهاد سازندگی به شرکت صنایع شیر ایران رفت تا این شرکت نیمه جان دولتی را در سال 78تحویل بگیرد اما دیری نپایید که طرح های توسعه ای او در این شرکت نیز تحولات گسترده ای را علاوه بر صنایع شیر در کل بخش دامداری و صنعت لبنیات ایران به وجود آورد. توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع لبنی به ویژه در مجموعه صنایع شیر ایران به عنوان بزرگترین مجموعه لبنی کشور، تعامل با دامداران به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول و افزایش کمی و کیفی شیر خام و اقتصادی کردن فعالیت دامپروری در کشور، ارتقای کیفیت محصولات از شیر خام گرفته تا محصول نهایی و همچنین توسعه بازار محصولات لبنی با نهادینه کردن فرهنگ مصرف شیر و فرهنگ سازی برای مصرف لبنیات به منظور بزرگ تر شدن بازار مصرف لبنیات و همچنین بهبود سلامت جامعه از جمله اقدامات مهم یاسایی دردوره کم تراز6 ساله حضورتاثیرگذارش در صنعت لبنیات بود.
اما با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد او از صنایع شیر ایران کنار گذاشته شد و 8 سال دوری از صحنه را تجربه کرد تا پس از روی کار آمدن دولت نهم و وزارت دوباره محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام و سپس مدیریت جهاد استقلال را بر عهده بگیرد. هر چند یاسایی در این دو مسئولیت تلاش کرد تا بتواند برنامه های خود از جمله توسعه کشت فراسرزمینی را اجرایی کند اما به دلیل عدم حمایت های کلان دولت از برنامه هایش، موفقیت چندانی به دست نیاورد و حضور او در شرکت پشتیبانی امور دام و جهاد استقلال عملا چشمگیر و قابل اعتنا نیست.
حال مصطفی یاسایی پس از سال ها دوری دوباره به صنعت لبنیات برگشته و فعلا مدیریت تعاونی صنایع لبنی را بر عهده گرفته است و باید منتظر ماند و دید آیا او همچنان ایده های بزرگ وتحول خواهانه برای توسعه و بهبود وضعیت صنایع لبنی در سر دارد و یا اینکه به فراخور تغییرات ناشی از افزایش سن وتجربیات گذشته با احتیاط بیشتری در صنعت لبنیات ادامه مسیر خواهد داد. 
کد خبر 0a80446a4c2a4a1bb73b2f1d4b82dd37

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =