کشاورزی> رییس انجمن ارگانیک ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واردات و تولید محصولات تراریخته در کشور که سلامتی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ هشدار داد.

 سید رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران با ارسال نامه‌ای سرگشاده  به خبرگزاری فارس و خطاب به وزیر بهداشت و درمان از واردات و تولید محصولات تراریخته به کشور انتقاد کرده است.

در متن این نامه سرگشاده آمده است:

جناب آقای دکتر هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

احتراما، دولت تدبیر و امید و حضرتعالی در کمترین زمان ممکن گام‌های سازنده‌ای در بهداشت و درمان ملت شریف ایران برداشته‌اید که جای تقدیر و تشکر دارد.

امید است حضرتعالی با تصمیمات جدی بتوانید سلامت جامعه را واکسینه کنید و از بار سنگین درمان بکاهید. هزینه واکسینه کردن سلامت بمراتب پایین‌تر از هزینه درمان است.

امروز کشورهای توسعه یافته از تصمیمات غلطی که به بهانه سیر کردن مردم در بکارگیری سموم و کودهای شیمیایی داشتند، فاصله گرفتند و به سمت و سوی سالم‌سازی جامعه حرکت می‌کنند.

شوربختانه ما بعد از تجربه غلط بکارگیری بی‌حد و اندازه از سموم و کودهای شیمیایی، دوباره یک تصمیم غلط دیگر را شروع کردیم و آن واردات و تولید محصولات تراریخته است.

دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و بر سلامت مردم عزیز و شریف ایران ریسک نکنیم. انجمن ارگانیک ایران بدینوسیله مخالفت خود را با واردات و تولید محصولات تراریخته اعلام می‌نماید و امید است حضرتعالی برای این امر مهم تلاش و جدیت کنید.

در یکی دو ماه گذشته بیش از 60 میلیون نفر از مردم آمریکا به محصولات تراریخته «نه» گفتند و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، آرژانتین، کانادا و روسیه استفاده از محصولات تراریخته را منع کردند. پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان در هفته گذشته به مردم هشدار جدی داد که از محصولات تراریخته استفاده نکنند.

یکی از دانشگاه‌های آمریکا در اظهارات اخیر خود نسبت به سرطان‌زایی محصولات تراریخته هشدار داد.

آقای وزیر، حضرتعالی ضامن سلامت جامعه هستید و براساس گزارشات در رسانه‌های عمومی:

1 - رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از لغو باز دارنده در تولید محصولات تراریخته خبر داده است.

2 - خانه کشاورز اعلام کرده است 80% محصولات کشاورزی دامداری کشور تراریخته است.

3- واردات 5.5 میلیاردی محصولات تراریخته به کشور

این آمار و ارقام تکان دهنده موجبات تهدید در سلامتی است. لذا برای سلامتی جامعه تصمیمات فردا خیلی دیر است.

در پایان نظر به اینکه حضرتعالی اطلاعات کافی و وافی از مضرات استفاده از محصولات تراریخته در انسان و دام داشته و از نقش محصولات تراریخته در آلودگی زیست محیطی خبر داشته‌اید لذا از توضیحات بیشتر خودداری کرده و امید بسته‌ایم به روزهای خوب که در پیش رو داریم.


منبع:فارس
کد خبر 0b1d85c1112b4290a4fc6213b419cf1f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =