کشاورزی> نایب رییس کانون انجمن مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دام و طیور گفت:در شرایط کنونی تولید مرغ برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد و حتی به نوعی ضرر است.

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه متاسفانه ذرت با قیمت ۳۰۰۰تومان و سویا هم ۵برابر قیمت مصوب یعنی ۱۲هزارتومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود، اظهار کرد: قیمت نهاده های دام و طیور و همچنین واکسن و دارو افزایش یافته است و شرایط به گونه ای شده که تولید مرغ برای تولید کننده توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد:در حال حاضر قیمت مرغ زنده ۱۲هزارو۵۰۰  و قیمت مرغ گرم در بازار ۱۹هزارتومان است.

نایب رییس کانون انجمن مرغداران گوشتی اضافه کرد: تولیدکنندگان جوجه یکروزه مجبور هستند جوجه هایشان را که قیمت تمام شده تولیدشان بیش از ۳۰۰۰تومان است کمتر از ۱۰۰۰تومان به فروش  برسانند.

وی تصریح کرد: دولت با ارز ۴۲۰۰تومانی نه تنها قادر به تامین نهاده ها نیست، بلکه این ارز دولتی باعث شده تامین نهاده ها با ارز آزاد با بحران و چالش همراه شود. برای خروج از این بحران دولت باید قیمت را رهاسازی کند و دست از ارز ۴۲۰۰تومانی بردارد.

اسدالله نژاد خاطرنشان کرد:دولت حدود ۳۰درصد از نهاده های دامی را تامین می کند و مابقی توسط خود تولیدکنندگان از بازار آزاد تهیه می شود. دولت بهتر است همین ۳۰درصد را تامین نکند.

به گفته وی اگر نهاده ها با ارز ۴۲۰۰تومانی تامین نشود ممکن است قیمت مرغ حتی به ۳۰هزارتومان هم برسد و لازم است تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ شود.

نایب رییس انجمن کانون مرغداران گوشتی  در پایان گفت: مشخص نیست نهاده های محدودی که با ارز ۴۲۰۰تومانی توزیع می شود به دست چه کسانی می رسد. لازم است دولت تخصیص ارز را کنار بگذارد تا دیگر در بخش تامین نهاده ها با چالش و فساد مواجه نشویم.

منبع:ایسنا
کد خبر 0ba230153dad42dd9c2e4533f226e569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =