مواد غذایی> نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه کمبود و گرانی نهاده های دامی دلیل گرانی مرغ است، گفت: در صورتی که تامین نهاده تسهیل نشود قیمت بالاتر هم می رود.

حبیب اسدالله نژاد با اشاره به افزایش قیمت مرغ به کیلویی ۲۵ هزار تومان، گفت: افزایش هزینه‌های تولید و کمبود نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان دلیل اصلی این مساله است.

وی درباره اینکه چه پیش بینی برای روزهای آینده در این زمینه دارید؟،افزود: اگر تأمین نهاده‌ها تسریع شود و این محصولات با سرعت بیشتر و قیمت کمتری به دست تولیدکنندگان برسد، سهمیه اختصاصی مرغداران افزایش یابد می‌توان به کاهش قیمت در بازار امیدوار بود در غیر این صورت شاهد افزایش مجدد نرخ خواهیم بود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ظاهراً نرخ مصوب جدید مرغ هم در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسیده و احتمالاً تا آخر هفته جاری رسماً ابلاغ می‌شود.

پیش از این یک منبع آگاه گفته بود: قیمت جدید هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۳ هزار تومان با ۱۰ درصد افزایش و کاهش در استان‌ها تصویب شده که این رقم مورد رضایت مرغداران نیست و به نظر آنها در شرایط فعلی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده حداقل ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است. مرغ زنده با طی فرایند کشتار، با ضریب قیمت ۱.۵ (۱.۵ برابر قیمت مرغ زنده) بدست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته این منبع آگاه، قیمت مرغ گرم با در نظر گرفتن قیمت ۱۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم مرغ زنده، برای مصرف کننده حدود ۲۱ هزارتومان خواهد بود اما احتمالاً دولت برای اینکه به مصرف کننده فشار وارد نشود قیمت مصوب مرغ گرم (برای فروش به مصرف کننده) را زیر ۲۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌کند.

منبع:مهر
کد خبر d9da774e01654f15bb6243827b77e9f7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =