صنایع غذایی> عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، با منفی ارزیابی کردن افزایش قیمت لبنیات،‌گفت: رشد قیمت ها هیچ تناسبی با جیب مردم نداشته از این رو لازم است دولت با پرداخت یارانه به تولید از فشار بر مردم در نتیجه افزایش نرخ ها جلوگیری کند.

سیدمحمد سادات ابراهیمی  با اشاره به برخی اخبار مبنی بر رشد قیمت مواد لبنی در بازار، گفت: با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و رکود موجود در جامعه افزایش قیمت مواد لبنی تنها به کاهش مصرف آن منجر می شود.

افزایش قیمت باید همسو با توان مالی مردم باشد

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی دولت به کشاورزان و عدم کفاف هزینه های تولید به افزایش قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم منجر شده است،تصریح کرد: افزایش قیمت باید همسو با توان مالی مردم باشد تا به این ترتیب سلامت مردم لطمه ای نبیند.
 مصرف مواد لبنی به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه پرداخت یارانه به تولید یکی از راهکارهای ثبات قیمت مواد لبنی است، افزود:درخصوص پرداخت یارانه به تولید بارها به دولت متذکر شده ایم؛اما هیچ واکنش مناسبی دراین باره دریافت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه مصرف مواد لبنی به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است،تاکید کرد: هر نوع افزایشی در مواد لبنی به انصراف قشر ضعیف جامعه از مصرف آن منجر شده که تبعات آن از حیث درمانی بسیار است.

سادات ابراهیمی با تاکید براینکه باید منتظر ارایه توجیه دولت در خصوص چرایی افزایش نرخ لبنیات هستیم، افزود: قرارگرفتن مردم درسخت ترین شرایط معیشتی ضرورت حمایت دولت از تولید و مصرف کننده را نشان می دهد.

ضرورت ارایه بسته های تشویقی به تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه درصورت حمایت از دامداران با ارایه بسته‌های تشویقی افزایش قیمت ناشی از رشد هزینه‌های تولید دامن گیر مردم نخواهد شد،ادامه داد: درحال حاضر کسانی که از تصمیم دولت در خصوص گرانی لبنیات متضرر خواهند شد قشر متوسط و ضعیف جامعه است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید برضرورت ممانعت از افزایش قیمت لبنیات در بازار،مطرح کرد:سکوت در مقابل چنین افزایش قیمتی مهر تاییدی بر رشد سایر قیمت ها خواهد بود.

وی ادامه داد:دولت باید با نظارت بر بازار جلوی هر نوع افزایش قیمتی را گرفته تا به این ترتیب خدشه ای به سلامت جامعه وارد نشود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، واسطه‌ها و دلالان بیش از دامداران از افزایش قیمت محصولات  لبنی سود می برند؛لذا باید دامداران از طریق تعاونی‌‍‌های خود،در گام نخست با دلالان مبارزه کرده و دولت نیز با حمایت از تعاونی‌ها،وضعیت نرخ نهاده‌های دامی را به نحو مطلوب تعیین کند.

منبع:خانه ملت
کد خبر 0d897399c1ea43e9ad7bfa8625b83697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =