مواد غذایی> اقتصاد غذا - گمرک جمهوری اسلامی ایران حداکثر فاصله زمانی بین پروفرم و ثبت سفارش قابل قبول برای انواع کالاهای بورسی و کشاورزی را  یک ماه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، خداکرم اسکندری مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به مدیران گمرکات اجرایی اعلام کرد:
با عنایت به نوسان قیمت انواع کالاهای بورسی و کشاورزی نظیر آهن آلات ، چای و ... و از آنجایی که طبق مفاد مواد ۱۳ و ۱۴ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ملاک رسیدگی به ارزش کالا تاریخ پروفرم می باشد و برخی از واردکنندگان با سوء استفاده از مواد مذکور و با ارائه پروفرم غیر متعارف با تاریخ های قبل از افزایش قیمت کالا و با نرخ تسعیر ارز پایین‌تر و یا بالاتر نسبت به ثبت سفارش اقدام و این عمل موجب تضییع حقوق دولت و یا در مواردی که ارز مبادله‌ای تخصیص یابد باعث خروج ارز گردیده و زمینه ایجاد رقابت ناسالم در سطح اقتصاد ملی و بازار می گردد. لذا به منظور جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد فضای رقابتی سالم حداکثر فاصله زمانی بین پروفرم و ثبت سفارش قابل قبول از نظر این دفتر یک ماه اعلام می گردد. خواهشمند است از پذیرش اسناد غیر متعارف خودداری فرمایید.



کد خبر 115a6947af2c4bf69d64118a997343da

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =