مواد غذایی> اقتصاد غذا – شیوه قیمت گذاری به صنعت لبنیات لطمه می زند و مکانیزم قیمت گذاری لبنیات باید تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی تهران در اولین همایش صنعت لبنیات با بیان مطلب فوق افزود: بازار باید به صورت رقابتی و خود تنظیم تنظیم باشد و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند که در این صورت احتمال دارد قیمت‌ها کاهشی نیز شود.
وی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی فسادآور است، گفت:‌ ارز 4200 تومانی باید حذف شود که در محصولاتی مانند مرغ و تخم‌مرغ می‌توان از طریق پرداخت یارانه افزایش قیمت ها را جبران کرد. 

خوانساری خاطرنشان کرد: متأسفانه برای دارو و خوراک دام ارز 4200 تومانی می‌دهند که همین این باعث فساد شده و قیمت‌ها نیز کاهش نمی‌دهد. 
وی با بیان اینکه دولت گروکشی نکند و برگشت ارزش افزوده را به برگشت ارز صادراتی گره نزند  گفت: چنین اقدامی صادرکنندگان را دلسرد می‌کند.

رییس اتاق تهران تغییر یک شبه تعرفه‌ها را به ضرر اقتصاد کشور دانست و گفت: عواملی اینچنینی منجرب ه کاهش صادرات می شود و رفتارهای اینچنینی باعث می شود بازاهای صادراتی که به سختی به دست آمده به راحتی از دست برود.
خوانساری که بعد از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی سخنرانی می کرد در ابتدای سخنانش عباس کشاورز را دایره المعارف کشاورزی ایران دانست و گفت:  مهندس کشاورز دانش همه بخش های کشاورزی را دارد.

کد خبر 1312c0f015194730890c641b8c13c478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =