مواد غذایی> معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو روی این رویکردها تاکید زیادی دارد و بسیار جدی در حال پیگیری این سیاست های سلامت آفرین است.

رسول دیناروند گفت: سازمان غذا و دارو دو رویکرد اصلی در حوزه مسئولیت های خود در زمینه ایمنی و سلامت فرآورده های غذایی دارد که در رویکرد اول تاریخی بوده است.

وی افزود: ضوابط و استانداردهایی تعیین شده که وجود آلاینده ها در غذا ها به خصوص در غذا های آماده و نوشیدنی ها به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

دکتر دیناروند اظهار داشت: آلاینده هایی که به آن ها اشاره می کنیم و ممکن است در فرآیند تولید تا توزیع  در غذاهای آماده وارد شود شامل باقیمانده سموم، افزودنی های شیمیایی، رنگ های غیر مجاز، آنتی بیوتیک در فراورده های حاصل از دام، مواد بیولوژیک و مواردی از این دست می شود که این رویکرد یک رویکرد دائمی است و با جدیت در حال اجراست.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سالجاری با اختصاص اعتبارقابل توجهی به شبکه های آزمایشگاهی، توانسته ایمبسیاری از آزمایشگاه های خود را تقویت کنیم تا سرعت و تشخیص آلاینده ها بالا رود.

دکتر دیناروند در مورد رویکرد دوم سازمان غذا و دارو در حوزه غذا خاطر نشان کرد: این رویکرد نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که بحث سلامت محوری در حوزه غذا است که این رویکرد کمک بسیار خوبی به مردم است تا به راحتی با توجه به شرایط خود و بر اساس علامت راهنمای تغذیه ای که بر روی محصولات درج می شود محصول غذایی خود را به درستی انتخاب و مصرف نمایند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو روی این رویکردها تاکید زیادی دارد و بسیار جدی در حال پیگیری این سیاست های سلامت آفرین است.

منبع:ایفدونا
کد خبر 151e4a5c37ba453fb74edac9c19ed3b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =