نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عدم خرید برنج‌های کشاورزان، خواستار اقدام ضربتی دولت در این زمینه شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، توضیحاتی پیرامون عدم خرید برنج کشاورزان مازندرانی ارائه کرد و خواستار رفع فوری این معضل از سوی دولت شد.

وی اضافه کرد:‌ امروز برنج کشاورزان شمالی را از آنها نمی‌خرند و بعد می‌گویند چرا کشاورزان زمین‌های خود را به تهرانی‌ها می‌فروشند؛ امروز برنج‌ها در کارخانه‌ها انبار شده و دولت اقدام به خرید آنها نمی‌کند و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان پدید آورده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یکی از علل عمده فروش زمین توسط کشاورزان مازندرانی را عدم خرید محصولات‌شان عنوان کرد و گفت: زمین کشاورز محل کار اوست، کشاورز با کار بر روی این زمین روزگار می‌‌گذراند اما امروز محصولات کشاورزان را نمی‌خرند و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان و خانواده‌های آنها پدید آورده است.

وی با ابراز تأسف نسبت به وجود برنج‌های خارجی در سبد کالا، گفت: ‌قرار بود در سبد کالا برنج ایرانی بگذارند اما برنج خارجی وارد کرده و در سبد کالا به مردم تحویل دادند، وقتی برنج خارجی وارد کنند مشخص است محصول کشاورز داخلی بر روی دستانش می‌ماند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی واردکننده‌های برنج را از دانه‌درشت‌ها دانست و گفت:‌ امروز به خاطر واردات برنج، برنج‌های داخلی بر روی دست کشاورزان مانده و همین باعث انبار کردن آنها شده که امروز شاهدیم حتی برنج‌ها را در فضای باز نگه می‌دارند و فقط یک پلاستیک بر رویش می‌کشند.

یوسفیان با بیان اینکه امروز در سفر به روستاها شاهد ساخت ویلاهای شیک در زمین‌های کشاورزی هستیم، اظهار داشت: کشاورز بدهکار بانک است و اگر پول بانک را ندهد باید جریمه آن را پرداخت کند و به همین دلیل کشاورزان برخی مواقع مجبور می‌شوند برای پرداخت بدهی‌شان و حتی امرار معاش زمین های خود را بفروشند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت فعلی در مازندران ادامه یابد درصد بالایی از زمین‌های کشاورزی از بین خواهد رفت.

یوسفیان از دولت خواست تا طی یک طرح ضربتی برنج‌های کشاورزان مازندرانی را از آنها خریداری کند و تصریح کرد: امروز دستگاه‌ها، ‌نیروهای مسلح، نهادها و رستوران‌ها به برنج نیاز دارند که بهتر است دولت با جلوگیری از واردات برنج‌های کشاورزان را خریده و به نهادها و رستوران‌ها تحویل دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاق رخ داده در مازندران قابل بازگشت نیست و خساراتی برای این استان دارد ، تصریح کرد: همه امروز فریاد می‌کشند اما هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. البته رسانه‌ها نیز باید این موضوع را پیگیری کنند زیرا این مسئله یک معضل برای مردم است.
کد خبر 15528595b3f84c578f1da634a03ba9bd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =