۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
مصرف غیر قابل کنترل و زیاد از حد نوع خاصی از شیرینی با یک شیرین کننده خاص باعث بروز تشنج در یک کودک شده است.

یک پسر 10 ساله ایتالیایی به دلیل خوردن بیش از حد شیرینی به میزان 10 عدد در روز و به مدت 4 ماه دچار تشنج شدید شده و به بیمارستان منتقل شده است.

گفتنی است، او هر روز شیرینی و سایر محصولات ساخته شده از عصاره شیرین بیان را مصرف می‌کرد و در اثر مصرف بیش از حد دچار سندرم آنسفالوپاتی که نوع بیماری با علائم سردرد، سرگیجه، تشنج و از دست دادن بینایی شده است.

این کودک در بیمارستانی در بولونیای ایتالیا بستری شده و پس از بستری دچار 3 حمله‌ی تشنج شدید دیگر ناشی از ورود گلیسیریزن به خون خود شده است.

کارشناسان بقایای شیرین بیان را بر روی دندان‌های او مشاهده کرده‌اند و اعتقاد دارند او دچار Overdosed به خاطر خوردن گلیسیریزین در ترکیب شیرین بیان شده است.

پزشکان حال با قطع شیرینی و اعمال درمان‌های دارویی در حال بازگردان حال این کودک به وضعیت عادی هستند.

گلیسیریزین باعث دفع پتاسیم از کلیه‌ها و بروز حمله قلبی و احتباس آب در بدن و ضعف عضلات می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 16ca76d6001c48a4b4cd96cae2729112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =