۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱

فود پرس - مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بيان اينكه پرونده 45 واحد لبني به ارزش 5 میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است گفت: کارخانه‌هاي شیر مکلفند اگر شیر خام را بیش از قیمت مصوب، خریداری کنند قرارداد تسویه حساب با دامداران را ممهور به مهر سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها کنند.

محمدحسین مولاخواه در گفت‌وگو با «مهر» گفت: اگرچه در سال گذشته مجوز افزایش 27 درصدی قیمت محصولات لبنی از سوی دولت صادر شد، اما در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز برخی واحدهای لبنی به بهانه خرید شیر خام به قیمت بیش از قیمت مصوب کارگروه کنترل بازار که نرخ هر کیلوگرم شیر خام را 630 تومان مصوب کرده بود، اقدام به افزایش قیمت کردند. مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این اقدام خودسرانه واحدهای تولیدی در بازار التهاب ایجاد کرد، بر همین اساس به منظور مجاب کردن صنايع لبني و دامداری‌ها برای رعایت قیمت مجاز قرار بر این شد که نهاده‌های مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله و سویا، تحت مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام و با قیمت ترجیحی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. وی تصریح کرد: بر این اساس قیمت‌های مصوب طی بخشنامه‌ای به تمامی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد تا اقدامات کنترلی لازم را در بازار صورت دهند که در نتیجه آن، واحدهای دامداری در 12 استان کشور، قیمت شیر خام را به 630 تومان بازگرداندند. به گفته مولاخواه، در این میان برخی از واحدهای تولیدی نیز که به دلیل عدم‌رعایت ضوابط، قیمت را به اسفند 90 برنگرداندند و پرونده آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
مولاخواه گفت: در 5 استان تهران، اردبیل، همدان، کرمان و یزد، واحدهای متخلف اعم از دامداری و تولیدکننده محصولات لبنی، به دلیل عدم‌رعایت قیمت مجاز شیر خام و محصولات لبنی، به تعزیرات معرفي شده‌اند که البته نام برخی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نیز در اين فهرست قرار دارد.
کد خبر 19117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =