فود پرس - سازمان خوار بار ملل متحد فائو اعلام کرد جهان تنها با مصرف بهینه محصولات کشاورزی می تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را طی سالهای آینده تامین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا ، فائو در تازه ترین گزارش خود افزود ، جهان در سالهای آینده به شرطی می تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کند که از حیف و میل کردن و مصرف بیش از حد مواد غذایی و محصولات کشاورزی جلوگیری کند و به سوی استراتژی با ثبات و پایدار کشاورزی حرکت کند .

بر اساس این گزارش ، فائو در ادامه این گزارش افزود ، اگر الگوی کنونی مصرف در جهان ادامه یابد ، میزان تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی در جهان باید تا سال 2050 میلادی نسبت به سال 2007 بیش از 60 درصد افزایش یابد تا مواد غذایی مورد نیاز جمعیت 9 میلیارد نفری جهان تا سال 2050 میلادی تامین شود .

این در حالی است که جهان می تواند با بهینه سازی مصرف مواد غذایی و جلوگیری از اسراف و حیف و میل محصولات کشاورزی ، با تولید مواد غذایی کمتر تا سال 2050 میلادی ، غذای مورد نیاز جمعیت رو به رشد کره زمین را تامین کند .

این گزارش حاکی است ، در بخش تولید ، سیستمهای کشاورزی و مواد غذایی باید تاثیرات منفی خود بر محیط زیست را کاهش دهند که این مساله شامل کاهش تولید گازهای گلخانه ای ، مصرف بهینه منابع آبی و حفظ منابع خاک است .

در بخش مصرف نیز مردم جهان باید از حیف و میل و اسراف بیش از 1.3 میلیارد تن مواد غذایی در سال خودداری کنند . با این میزان مواد غذایی می توان غذای مورد نیاز یک سوم جمعیت کره زمین را تامین کرد .

کد خبر 19215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =