۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۹
فود پرس - در حالی که همه نگاه ها به انتخابات سرنوشت ساز یونان در روز یکشنبه دوخته شده است، بهای شکر خام در بازار نیویورک به شدت افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار ما، هر پوند شکر خام برای تحویل در ماه جولای، با 4.4 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به قیمت 20.87 سنت در بازار معاملات آتی نیویورک خرید و فروش شد. بهای شکر خام تحویل ماه اکتبر نیز با 2.6 درصد افزایش نسبت به روز پنج شنبه به 20.01 سنت در هر پوند رسید.بارندگی  های اخیر مناطق جنوبی و مرکزی برزیل که موجب به تعویق افتادن فصل برداشت نیشکر از مزارع برزیل شد، در ابتدا افزایش بهای شکر در بازارهای جهانی را به همراه داشت اما بعدها اعلام شد که این بارندگی ها موجب افزایش محصول نیشکر برزیل در ماه های آتی خواهد شد؛ این خبر بهای شکر را که تا نزدیکی 21 سنت در هر پوند بالا رفته بود دوباره پایین آورد. با این حال روز گذشته باز هم بازار شکر شاهد افزایش چشمگیر قیمت این محصول بود؛ اما این بار پای متغیرهای کلان اقتصادی در میان است.در حالی که تحلیل گران و سرمایه گذاران همه با نگرانی منتظر برگزاری انتخابات یونان و اعلام نتایج آن هستند، اظهارات امیدبخش مقامات G20 توانست این نگرانی ها را حداقل به طور موقت کاهش دهد. در نتیجه این اظهارات، اکثر بازارهای جهانی از جمله بازار شکر دو روز معاملاتی خوب را در پایان هفته تجربه کردند.
استرلینگ اسمیت تحلیل گر موسسه مالی سیتی بانک در این باره می گوید: " اکنون همه ما تمام توجه خود را به انتخابات یونان معطوف کرده ایم. نتایج انتخابات یونان تاثیر سنگینی بر بازارهای جهانی خواهد داشت. شاید نتایج این انتخابات منجر به تشدید بحران در اروپا شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد آنگاه باید منتظر سقوط بازار کالاها باشیم".
کد خبر 19589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =