فود پرس - براساس آخرين پيشنهاد مطرح‌شده كه از سوي مسوولان امر در حال بررسي است، قيمت شير خام براساس هزينه‌ تمام‌شده محاسبه شود و كارخانه‌هاي لبني نيز محصولاتشان را براساس قيمت تمام‌شده بفروشند، اما به ازاي آن هم‌چون گذشته، سالانه دو ميليون تن شير يارانه‌اي عرضه كنند.

رضا باكري ـ دبير انجمن صفني صنايع لبني ـ با بيان اين‌ خبر به خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: با توجه به اين‌كه طي دو ماه اخير دامداران از قيمت مصوب شير خام تبعيت نكرده‌اند، پيشنهاد شده است؛ دامداران را آزاد بگذاريم تا براساس قيمت تمام‌شده و عرضه و تقاضا، شير خام را بفروشند.

وي افزود: كارخانه‌هاي لبني نيز هم‌چون گذشته كه سالانه حدود دو ميليون تن شير كيسه‌اي يارانه‌اي عرضه مي‌كردند، بدون دريافت يارانه از دولت بابت شير اين محصول را به همين ميزان در بازار عرضه كنند و به ازاي اين امر قيمت ديگر محصولات براساس بازار و هزينه‌ تمام شده باشد.

به گفته‌ باكري با توجه به اين‌كه كنترل قيمت شير خام موفق نبوده و مرتبا توپ گراني شير و محصولات لبني در زمين دامدار و كارخانه‌ها مي‌چرخد، اين پيشنهاد داده شده تا دامداران از مذاكرات قيمت‌گذاري خارج شوند.

دبير انجمن صفني صنايع لبني ادامه داد: دولت نيز مي‌تواند علوفه ارزان‌قيمت در اختيار دامدار قرار دهد تا قيمت تمام شده شير خام كاهش يابد.

باكري تصريح كرد: اين موضوع در حال بررسي است كه در صورت قطعي‌شدن براي بررسي و تصويب به كارگروه تنظيم بازار ارسال خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: البته ممكن است دو ميليون تن شير يارانه‌اي به صورت شير، ماست و پنير ارزان‌قيمت يا فقط در قالب شير كيسه‌اي عرضه شود.

کد خبر 19653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =