صنایع غذایی> اقتصاد غذا - جدول پاکی گندم مبنی بر الزام به خرید 7 درصد خاک و 10 درصد افت مجاز در گندم های داخلی باعث افت کیفیت آرد و نان کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمدرضا مرتضوی رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان  ضمن بیان مطلب فوق افزود:گندم به صورت معمولی هیچ گاه هفت درصد خاک ندارد و ما بر این اعتقاد هستیم به دلیل وجود جدول پاکی و شیوه نادرست خرید تضمینی گندم، متاسفانه گندم تحویلی به مراکزی خرید و کارخانجات با 7 درصد خاک مخلوط می شود.
وی تصریح کرد: جدول پاکی گندم در واقع جدول ناپاکی سات که باعث می شود تقلب در فرآیند زنجیره گندم و آرد نهادینه شود.
مرتضوی با اشاره به صحبتهای اخیر مبنی بر بی کیفیت بودن گندم های داخلی خاطر نشان کرد: گندم داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار است به طوری که در کشور برای همه صنایع مصرف کننده آرد گندم مطلوب وجود دارد.
رییس هیات مدیره کانون صنایع غذایی متذکر شد: گندم سخت ونرم در کشور به اندازه مورد نیاز تولید می شود و گندم تولیدی در استانهای گلستان، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: دولت باید یارانه زراعت  و کشاورزی را از قیمت گندم، آرد و نان جدا کند تابتوان در بازاری رقابتی کیفیت گندم، آرد و نان و سایر محصولات آردی را ارتقاء داد.
مرتضوی با اشاره به هجمه های ایجاد شده علیه صنایع غذایی طی سالهای اخیر گفت: اظهارات غیر کارشناسی و غیر مسوولانه در خصوص  کیفیت محصولات غذایی و به ویژه نان باعث برهم خوردن سلامت روانی جامعه می شود و باید تلاش کرد اطمینان مردم به صنایع غذایی برگردد.
وی گفت: نانهای سنتی ایرانی ازبهترین نانهای دنیا به شمار می رود و نمایشگاه نان فرصتی است تا بتوان  دستاوردهای صنعت آرد و نان در کشور را برای مخاطبان معرفی کرد.
کد خبر 1a9a7c4d7b3a429790d253ab69f12d0e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =