رییس  اداره امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی سازمان غذا و دارو  افزودن آب به کره را به عنوان یکی از انواع کم فروشی در مواد غذایی برشمرد واز مردم خواست قبل از خرید به نشان سازمان غذا و دارو توجه کنند.


دکتر دادمهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  " ایفدانا "،با بیان اینکه مقدار آب موجود روغن حیوانی حدود صفر درصد و مقدار آب موجود در کره حدود 20 تا 25 درصد است افزود: عده ای از متقلبین برای بالا بردن وزن کره، مقداری آب یاکازئین به آن می افزایند.
وی اضافه کرد: در نتیجه این اقدام مقدار آب کره از حدود 20 درصد به حدود 40 درصد افزایش می یابد که برای سهولت جذب آب مقداری کازئین، کازئینات سدیم یا مواد جاذب رطوبت دیگری مانند کلروسدیم به کره اضافه می کنند، که موجب اضافه شدن  وزن آب و کازئین به وزن کره می شود و از مقدار چربی آن کاسته می گردد.
این مقام مسوول در اداره امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی افزود: اضافه کردن چربی های حیوانی یا نباتی مانند مارگارین به کره از دیگر تقلبات بر شمرده و دلیل این چنین تقلبی را ارزان بودن قیمت روغن و چربیها نسبت به کرده عنوان کرد.
دکتر دادمهر با بیان اینکه کم فروشی درتولید مواد غذایی به شکل‌های مختلف صورت می‌پذیرد؛ یکی دیگر از مهمترین آن‌ها را علاوه بر مورد مذکور مخلوط کردن کره با مواد رنگی بمنظور زرد رنگ کردن کره دانست.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت مواد غذایی پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.
کد خبر 1a9bb3dd02024ff780fd45a8e7513737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =