کشاورزی> مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام گفت: دامدارانی که شیر تولیدی خود را به صورت مستقیم به بازار عرضه می‌کنند، یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.

محمدرضا قدم‌خیری اظهار کرد: پرداخت یارانه شیر در حال حاضر تنها در 10 استان کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست که استان ایلام در این چرخه قرار نگرفته است.

وی افزود: یارانه شیر فعلا در استان‌های تهران، گلستان، قم، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌شرقی، قزوین، اردبیل و خراسان‌رضوی آزمایشی در حال پرداخت بوده که به صورت پایلوت اجرایی شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان با بیان اینکه یارانه شیر 3 ماهه اول سال جاری دامداران استان همزمان با کل کشور پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: یارانه به دو دسته از دامدارانی که شیر خود را به کارخانه‌ها و یا سکوهای جمع‌آوری شیر در سطح شهرستان‌ها عرضه می‌کنند، ارائه می‌شود.

قدم‌خیری خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار واحد دامداری سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی در استان وجود دارد که در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دامدارانی که شیر تولیدی خود را به صورت مستقیم به بازار عرضه می‌کنند، یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد، بیان کرد: در عرضه شیر به ماست‌بندی‌ها و فروشگاه‌های مواد لبنی سطح شهر، چون مدرکی دال بر عرضه شیر برای دامدار وجود ندارد، یارانه تعلق نمی‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان ادامه داد: عمده شیر تولیدی در استان به لبنیاتی‌ها و ماست‌بندی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

قدم‌خیری یادآور شد: در دهلران دو سکو و در دره‌شهر، هلیلان و ایلام نیز هر کدام یک سکو خرید شیر داریم که در مابقی شهرستان‌های استان، شیر جمع‌کن‌های سیار در نظر گرفته شده و دامداران می‌توانند شیر تولیدی خود را به این مراکز عرضه کنند.

وی به فعالیت 2 کارخانه شیر در شهرک صنعتی ایلام و شباب اشاره و عنوان کرد: ارائه شیر به کارخانه در قالب قرارداد و داشتن لیست عرضه شیر است و یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و سکوهای جمع‌آوری شیر نیز این فرآورده لبنی را از طریق تشکیل پرونده برای دامداران از آنها خریداری می‌کنند.

منبع:ایسنا
کد خبر 1e514b0bd9b14b11adc9feb3535bf0d0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =