مسعود کرباسیان، رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده دولت برای شرکت در انتخابات آخرین کرسی خالی هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران کاندیدا شده است.

هیراد حاتمی، مشاور مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:‌ در دولت یازدهم رابطه منطقی و خوبی بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفته و کرباسیان برای بقای این ارتباط می‌خواهد به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی وارد شود.

وی گفت: در چند سال گذشته کرباسیان با اعضای اتاق بازرگانی تعاملات زیادی داشته و دغدغه‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی را به خوبی می‌داند.

حاتمی اظهار کرد: در حال حاضر حضور کرباسیان در گمرک جمهوری اسلامی ایران باعث شده که دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی را به خوبی بشناسد و با هدف توسعه اقتصادی مطلوب دولت و بخش خصوصی وارد اتاق می‌شود.

مسعود دانشمند، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره به ایسنا گفت: پیش از این هم یکی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی از دولتی‌ها انتخاب می‌شد و ورود کرباسیان اتفاق جدیدی نیست. البته اتفاق نظری که برای توافق با کرباسیان در اتاق بوجود آمده به این دلیل است که شش کرسی دیگر هیات رییسه را گروه‌های مختلف اتاق به طور یکسان پر کرده‌اند و عضو هفتم از هر گروهی که باشد کفه ترازو به نفع آن گروه سنگین می‌شود به همین دلیل به طور نانوشته اکثریت اعضا با حضور نماینده دولت به عنوان عضو بی طرف در هیات رییسه موافق هستند.

به گزارش ایسنا، تکلیف آخرین کرسی خالی مانده از هفت کرسی هیات رییسه اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران قرار است فردا - یکشنبه - مشخص شود.

انتخاب آخرین نایب رییس اتاق بازرگانی ایران باید شش ماه قبل از انتخابات اصلی اتاق بازرگانی ایران انجام شود لذا 30 شهریور آخرین فرصت حضور کاندیداهای پارلمان بخش خصوصی در این پست است.
کد خبر 1ef42cd4ddcb4df79db8b08320efa414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =