رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با شکایت بانک کشاورزی به استرداد عین ارز به مبلغ ۴۶ هزار و ۱۲۱یورو و در پرونده‌های دیگری نیز به میزان هشت میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۰۴ روپیه، ۳۴۰ هزار یورو و ۱۰ هزار و ۵۴۰ یورو محکوم شد.

محمدعلی اسفنانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قضایی ایرنا درباره مهمترین احکام صادره  ارزی در شعب تعزیرات حکومتی افزود:‌ محکومیت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران قطعی است.

وی ادامه داد:‌ همچنین شرکت صنعتی بهشید با شکایت بانک کارآفرین به استرداد عین ارز به مبلغ ۱۴ میلیون و ۱۱۸ هزار یوآن و یک سال تعلیق کارت بازرگانی و همچنین در پرونده دیگری نیز این شرکت با شکایت بانک کارآفرین به استرداد عین ارز به مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۵۲ هزار یوآن محکوم شده است.

اسفنانی اظهارداشت: شرکت آسیا کنترل پاسارگاد نیز با شکایت بانک سامان به استرداد عین ارز به مبلغ ۳۵ هزار و ۴۲۴ یورو و یک سال تعلیق کارت بازرگانی محکوم شد.

به گزارش ایرنا، ‌براساس ماده ۱۰ قانون تعزیرات حکومتی، عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی عبارت است از تخلف از ضوابط و مقررات تعیین شده دولت درمورد واردات که منجر به عدم اجرای تعهدات و یا کاهش کمی یا کیفی کالا و یا خروج ارز از کشور شود.

براساس این ماده قانونی، عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، جریمه معادل تفاوت نرخ ارز با نرخ رایج در بازار و یا اعاده عین ارز نسبت به مقدار کسری یا عدم انجام تعهدات، تعلیق کارت بازرگانی از شش ماه تایک سال و در صورت تکرار از یک سال تا ابطال و در صورت وقوع سوء استفاده علاوه بر مجازات‌های فوق جریمه تا پنج برابر مبلغ سوء استفاده است.

همچنین براساس تبصره ماده ۱۰، در صورتی که کالای وارده از نوع مجاز باشد پس از اعمال مجازات‌های فوق به صاحب آن مسترد می‌شود.

 
کد خبر 1faeb758713c4acfaaf14dd12d1b343d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =