حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برگزاری حداقل سه جلسه کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با گرانی ها خبر داد.
وی در این باره گفت: در این جلسات مقرر شد تا کنجاله سویا و جو به عنوان خوراک دام و طیور به نرخ ارز مرجع بانک مرکزی تامین شود تا به دنبال آن شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات باشیم.
مصباحی مقدم در ادامه ابراز کرد: در این جلسات راهکارهایی برای مقابله با گرانی به دولت پیشنهاد شد که در این راستا دولت کارهایی را شروع کرده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: از آنجا که قیمت نهادههای تولید بالا رفته است، قیمت عرضه کالاهای مرتبط با این نهادهها، یعنی گوشت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و دیگر کالاهای وابسته به آن افزایش یافته که مطمئنا با کاهش قیمت کنجاله شاهد کاهش قیمت این اقلام مصرفی خواهیم بود.
مصباحی مقدم همچنین یادآور شد که ترکیب کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با گرانیها از علی لاریجانی رییس مجلس، ابوترابی و باهنر نواب رییس، روسای کمیسیونهای اقتصادی مجلس، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی برخی از شخصیتهای تاثیرگذار و همچنین مسوولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده است.
کد خبر 20069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =