دبير انجمن صنفي صنايع لبني اعلام كرد: طبق خواسته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، كارخانه‌هاي لبني بايد محصولات لبني كم چرب و ارزان قيمت را به مناسبت ماه رمضان در مراكز عرضه ارزان قيمت مواد غذايي توزيع كنند.

رضا باكري در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره كمبود محصولات لبني كم چرب و ارزان قيمت در بازار مصرف اظهار كرد: به درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و به منظور تمركز در عرضه مواد غذايي، فرآورده‌هاي لبني كم چرب در قالب شير، ماست و پنير در مراكز معرفي شده توزيع مي‌شوند.

وي تاكيد كرد: نيمي از ظرفيت كارخانه‌هاي لبني استان تهران به توليد محصولات كم چرب اختصاص يافته و اين محصولات به ميزان فراوان در بازار وجود دارند.

باكري تنها ايراد اين طرح را اجرايي نشدن آن در سطح 30 استان ديگر عنوان و اظهار كرد: ‌استان تهران به دليل ماه رمضان اين طرح را سريعا و بدون هماهنگي با ديگر استان‌ها اجرا كرد و نيمي از ظرفيت كارخانه‌هاي لبني در كل استان به محصولات كم چرب اختصاص داد اما بخشي از توليدات اين كارخانه‌ها به استان‌هاي ديگر مي‌رود.

دبير انجمن صنفي صنايع لبني گفت: هنوز كارخانه‌هاي 30 استان ديگر به اين طرح ملحق نشده‌اند كه سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اين تفاهم نامه را ابلاغ كرده و به زودي اجرايي مي‌شود. البته برخي كارخانه‌ها كه توليداتشان فقط به سه قلم كالاي ماست، شير و پنير محدود مي‌شود و محصولات پر چرب ندارند كه عدم النفع خود را از اين طريق جبران كنند بايد راهكاري برايشان اتخاذ شود.

وي ميزان مصرف روزانه فرآورده‌هاي لبني در استان تهران را 2750 تن عنوان و اظهار كرد: بخشي از اين ميزان در داخل استان و بخشي در استان‌هاي ديگر توليد مي‌شوند كه با اجرايي شدن اين طرح در استان‌هاي ديگر قطعا اين مشكل برطرف خواهد شد و محصولات ارزان قيمت با فراواني بيشتري در بازار مصرف عرضه خواهند شد.

به گفته باكري سهميه هر برند براي هر استان مشخص شده است كه اگر طرح مربوطه در همه استان‌ها اجرايي شود به وفور اين محصولات در بازار خواهد بود.

وي ميزان توليد انواع فرآورده‌هاي لبني در سطح كشور را روزانه 13 هزار و 700 تن عنوان كرد.

دبير انجمن صنفي صنايع لبني قيمت خريد شير خام در ماه گذشته را كيلويي 900 تومان با بار ميكروبي زير 100 هزار و چربي 3.2 درصد عنوان كرد.

کد خبر 20218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =