کشاورزی> در صورت تصویب طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در قانون بودجه سال 94، خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سال آینده متوقف می‌شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در خرید تضمینی دانه‌های روغنی، کل محصول کشاورزان خریداری و پول آنها بر اساس نرخ مصوب پرداخت شده و تنها در محصول ذرت هنوز پول کشاورزان تسویه نشده است.

حسین صفایی افزود: میزان طلب ذرت‌کاران زیاد و مربوط به زارعان بخش جنوب و غرب کشور است و سازمان تعاون روستایی تمام تلاش خود را برای پرداخت طلب آنها انجام می‌دهد.

وی درباره جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در سال آینده خاطرنشان کرد: این امر بستگی به قانون بودجه سال 94 دارد و در صورت تصویب در قانون بودجه و تامین بودجه آن، از سال آینده جایگزین خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌شود.

صفایی تصریح کرد: این طرح در مجلس در حال رسیدگی و موکول به نهایی شدن دو تبصره بودجه است، اما این موضوع در قانون در حال بررسی، آورده شده است.

گفتنی است، در صورتی که دولت با اختصاص بودجه‌ای جداگانه، زمینه درج قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا را فراهم کند، عمده مشکلات کشاورزان از ابتدای سال 94 به پایان می‌رسد.

طبق سیاست قیمت تضمینی، بهره‌برداران محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و در صورت کاهش قیمت‌های اعلام‌شده در رینگ بورس، نسبت به قیمت تضمینی اعلام‌شده از سوی دولت مابه‌التفاوت آن توسط دولت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

منبع:ایانا
کد خبر 208654fb2b6545809047c83ca6650bcb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =