فود پرس-شکر که در میان کالاها ، از لحاظ رکود معاملاتی در سال جاری جایگاه چهارم را دارد،بازار آن تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار خواهد گرفت،زیرا طبق اعلام سازمان بین المللی شــکر تــولیــد ایــن فــرآورده در ســال هــای 2013-2012 برای سومین سال پیاپی از تقاضا سبقت خواهد گرفت.

افزایش تولید شکر در برزیل به عنوان بزرگترین صادر کننده این فرآورده در جهان ، همچنین افزایش برداشت نیشکر در چین که بزرگترین وارد کننده شکر جـــهان اســـت و افزایــــش 25/2 درصدی تولید این فرآورده در استرالیا نشانگر آن است که تولید شکر در جهان 85/5 میلیون تن از عرضه بیشتر می شود .این در حالی است که سال پیش مــــازاد تـــولیــد شــکــر 2/5 میلیون تن ، و سال پیش از آن 3/1 میلیون تن بود.
نرخ پیش فروش شکر در سال جاری 1/1 درصد کاهش یافته است که علت اصلی آن رشد تولید در برزیل بود . گفتنی است ، موجودی این فرآورده با مقدار 6/31 میلیون تن در انبارهای بین المللی به بالاترین سطح در  چهار سال گذشته خواهد رسید.
افزون بر این در میان 24قلم کالا مربوط به شاخص GSCI موسسه استاندارد اند پورز ،نرخ شکر پس از قهوه و پنبه بدترین عملکرد را داشته است.در همین حال در بورس نیویورک قیمت شکر  روز گذشته با 2/2 درصد افزایش به هر پوند 72/20 سنت رسید.

کد خبر 20980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =