فود پرس - مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ، از ثبت برند ماشین آلات صنایع غذایی ایران در سطح بین المللی خبر داد.

به گزارش oخبرنگارما، محمود بازاری، گفت: در نشستی با حضور انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران مشکلات صادرات ماشین آلات صنایع غذایی و صنایع وابسته مورد بررسی بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت ثبت برند های بنگاه و محصول در کشورهای هدف و سیستم WIPO گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ، قرار شد این انجمن نسبت به ثبت برندجمعی خود درکنوانسیون های بین المللی اقدام کند.

بازاری ، به موضوع صادرات ماشین آلات با کیفیت پایین به کشورهای مختلف به خصوص افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات در مورد صادرات کالا و خدمات به سایر کشورها کیفیت پایین کالاهای صادر شده است که در نتیجه موجب از دست دادن بازار می شود.

وی افزود: در این زمینه دستگاه های نظارتی و متولی صادرات نظیر سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران با کمک بخش خصوصی و تشکل های صادراتی اقدام به بازرسی و ارزیابی محصولات صادراتی کشور خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا گفت: تسهیلات مناسبی برای حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی در نمایشگاه امارات متحده عربی در نظر گرفته شده که امیدواریم بازرگانان ایرانی از این فرصت برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

بازاری با اشاره به اهمیت بازاریابی و شناخت بازارهای هدف توسط رایزنان بازرگانی کشورمان گفت: درخواست های متعددی از سوی صادرکنندگان کالا جهت استقرار رایزنان بازرگانی در بازارهای هدف به این سازمان رسیده است که پس از بررسی های کارشناسی، رایزنان بازرگانی به بازارهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهند شد.

کد خبر 20996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =