براساس نظر کارشناسان و دستگاه‌های مختلف، بعضی از اولویت‌ها جابه‌جا می‌شوند ولی نسبت به سیاست‌های ارزی آنان تغییری به وجود نمی‌آید.

حمید صافدل رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره تغییرات ایجاد شده در اولویت‌بندی کالاهایی که به آن‌ها ارز تعلق می گیرد، اظهار کرد: بعضی از اولویت‌ها براساس نظر کارشناسان و دستگاه‌های مختلف کمی جابه‌جا شده است. هرچند این جابه‌جایی‌ها ایجاد شده ولی نسبت به سیاست‌های ارزی آن‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود.

صافدل با بیان این‌که کماکان کالاهای اساسی در اولویت اول قرار دارند تصریح کرد: همچنین داروها و مواد اولیه داروها در گروه دوم هستند و این دو گروه با ارز مرجع کالاهای خود را وارد می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ کسانی که با ارز مرجع کالا وارد می‌کنند، حتما تحت نظر سازمان حمایت به نرخ‌گذاری و توزیع در شبکه‌های مقرر متعهد هستند. هرگاه بخواهند کالایی را صادر کنند، باید مجوز سازمان حمایت را دریافت کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که اولویت‌های سه تا هشت از طریق مرکز مبادله ارزی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند، تصریح کرد:‌ تاکنون اولویت‌های سه تا شش اعلام شده و از روز چهارشنبه گذشته هم آمادگی برای پذیرش متقاضیان اولویت هفت را اعلام کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: به زودی می‌توانیم به متقاضیانی که کالاهای آن‌ها در گروه هشتم قرار دارند از طریق اتاق ارزی ارز مرجع با همان نرخی که مرکز مبادله ارزی تعیین می‌شود پرداخت کنیم.

کد خبر 21172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =