فود پرس - همزمان با روز ملی صادرات و برگزاری شانزدهمین همايش روز ملي صادرات، زرماکارون وابسته به گروه صنعتی و پژوهشی زر براي پنجمين بار متوالی صادر كننده نمونه معرفي و مورد تجليل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی این گروه از همايش روز ملي صادرات، زرماكارون به دليل ويژگي هاي مهمي چون جهش صادرات، نسبت صادرات به فروش كل، حفظ و توسعه بازارهاي هدف و دريافت گواهينامه هاي كيفي صادراتي، مستحق دريافت اين عنوان شناخته شد.

شركت زرماكارون وابسته گروه صنعتي و پژوهشي زر، بزرگترين توليدكننده انواع ماكاروني در كشور است كه هم اينك با توليد با كيفيت و مرغوب، توجه ويژه به پژوهش و ارایه الگوي مديريتي و اجرائي نمونه، در سكوي نخست بازار داخلي قرار گرفته و با ورود مؤثر در بازار جهاني، يكي از مطرح‌ترين برندهاي جهاني در اين عرصه است. گروه صنعتي زر ماكارون به دليل توليد صادرات محور، بازارشناسي، اقدام اساسي در حوزه صادرات و توليد نسل جديد محصولات ماكاروني در ايران؛ در سال هاي 89، 88، 87، 90 و اکنون در سال 1391به عنوان صادر كننده نمونه ملي معرفي شده است. اين در شرايطي است كه اين عنوان را منحصراً در اختيار دارد.

مرتضی سلطانی، بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی زر در حاشیه همایش تقدیر از صادر کنندگان نمونه ملی گفت: «ایران ما از پتانسیل فراوانی برای فعالیت گسترده در صنعت غذا برخوردار است و در صورتی که بتوانیم نگاه صادرات محورانه را در بخش های مختلف این صنعت تسری بدهیم، این مزیت را داریم که سرآمد جهان باشیم.»

وی در ادامه افزود: «حذف یارانه ها در صنعت ماکارونی، این فرصت را داد که ایران از وارد کننده ماکارونی به یکی از صادر کنندگان این محصول تبدیل شود. و این به معنای تجلی مفهوم ما می توانیم است»

سلطاني افزود: «اقتصاد مقاومتی، یک نظام اقتصاد بسته نیست، بلکه یک ساختار رشد آفرین و پرانگیزه و پر تلاش است و مآموريت دارد با تدوين راهبدهاي عملياتي ويژه، بر فشارها و ضربه های اقتصادی که از سوی نیروهای متخاصم، غلبه نمايد. در اين ميان از يك طرف مي‌بايد آگاهی سیاستمداران اقتصادی از ترفندهای اقتصادي دشمن افزوده شود تا بتوان با تدوین برنامه هایي كارآمد، توطئه‌ها را بی اثر یا کم اثر كرد و از سوي ديگر ضروري است هوشمندی و وفاداری فعالان اقتصادی به اقتصاد ملی به نحوی باشد که در مسیر واردات و صادرات کالاها به صورتی عمل نمایند که ضمن بی اثر کردن توطئه های اقتصادی، ارزش افزوده و اساسی برای اقتصاد داخلی فراهم شود تا از تولید ملی، حمایت شود.»

اين صادركننده نمونه ملي گفت: «روند تجارت جهانی، با کاهش مواد خام همراه است و نفت، تنها ماده خام در جهان نیست. اگر در فشارهای اقتصادی نیروهای متخاصم، محور اقتصادی ایران که بر روی پایه های نفت بنیان شده، مورد حمله قرار می‌گیرد، لیکن همان کشورهای دشمن که در جریان تجارت جهانی، به گروه‌های دیگری از ماده خام نیاز دارند که ایران یا صاحب آن است  و یا در مسیر ترانزیت آن قرار دارد همانند گندم.»

سلطاني در پايان خاطر نشان كرد: «ارز آوری یکی از راهای تقویت نظام اقتصادی کشور است که به دلیل تقاضای جهانی به مواد خام غیرنفتی و تمرکز و ورود ایران به عرضه آنها، امکان ارزآوری بیش از گذشته فراهم خواهد شد. حال اگر با استفاده از دانش و فن آوری ایرانی، این مواد خام فرآوري شوند، مسلمأ ارزش افزوده بیشتری خواهند داشت. لذا ما می‌توانیم بدین واسطه با اجرای اقتصاد مقاومتی، حملات اقتصادی دشمن را بی‌اثر نماییم.»

 

کد خبر 21297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =