مدیرکل استاندارد استان تهران در حالی از کم‌فروشی 30 درصد از محصولات آبمیوه موجود در بازار خبر داده که دبیر انجمن صنایع آبمیوه این کم‌فروشی را بیشتر مربوط به آبمیوه‌های دوی‌پک می‌داند.

ولی‌الله داوود‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که هم‌اکنون بیش از 80 کارخانه تولید کنسانتره و آبمیوه در کشور وجود دارد، افزود: بیشتر این کارخانه‌ها تولید‌کنندگان آبمیوه دوی‌پک هستند که احتمال کم‌فروشی در آنها از بقیه بیشتر است.

او با بیان این‌که احتمال کم‌فروشی در آبمیوه‌های تتراپک به دلیل ابعاد و اندازه مشخص آنها وجود ندارد، گفت: با وجودی که در آبمیوه‌های دوی‌پک توانایی ساخت مواد اولیه‌ این صنعت در کشور وجود دارد، اما به دلیل رقابتهای منفی بین تولید‌کنندگان و مشکلات به وجود آمده بیشترین حجم کم‌فروشی‌ها در این بخش رخ داده است.

به گفته وی بسته‌بندی آب‌میوه‌های تتراپک هنوز از خارج وارد می‌شود اما در مورد آب‌میوه‌های دوی‌پک واردات بسته‌بندی آنها به دلیل ساخت داخل به تدریج کاهش یافته است.

دبیر انجمن صنایع کنسانتره و آبمیوه با اذعان به وجود کم‌فروشی در صنعت آبمیوه کشور توضیح داد: من اعتقاد دارم که بیشتر کم‌فروشی‌های رخ داده مربوط به برند‌هایی بوده که عضو انجمن صنایع آبمیوه نیستند.

داوود‌آبادی با بیان این‌که سازمان استاندارد و وزارت بهداشت باید با کم‌فروشی‌های رخ‌داده در بازار به ویژه در مورد آبمیوه برخورد کنند، افزود: طی چند سال گذشته به دلیل افت کیفیت برخی آبمیوه‌های موجود در بازار به مرور کارخانه‌های تولید‌کننده آنها نیز از رده خارج و تعطیل شدند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل استاندارد استان تهران چندی پیش جدید‌ترین آمار کم‌فروشی مواد غذایی را اعلام کرد که براساس آن بیشترین میزان کم‌فروشی با 30 درصد مربوط به محصولات آبمیوه بوده است. مواردی از کم‌فروشی در حوزه‌های لبنیات، روغن و کنسرو نیز مشاهده شده است.

کد خبر 21631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =