۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
صنایع غذایی> دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: به دلیل این‌که در شمال تهران خاک گوگردی وجود دارد میوه و کنسانتره آن تلخ می‌شود که همین امر موجب عدم صادرات کنسانتره میوه شده و هیچ کشوری خواستار آب پرتقال ایرانی نیست.


ولی‌الله داوود‌آبادی با بیان این‌که زمین‌های گوگردی پرتقال را تلخ می‌کند، گفت: این امر باعث شده است که هیچ‌گونه صادراتی در کنستانتره پرتقال نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نه تنها صادراتی در این زمینه وجود ندارد، بلکه از برزیل نیز کنستانتره پرتقال وارد می‌شود.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان این‌که پرتقال محبوب‌ترین آبمیوه شناخته شده است، گفت: در جنوب کشور پرتقال خوب یافت می‌شود که کنستانتره آن تلخ نیست اما به دلیل این‌که میزان محدودی از آن برداشت می‌شود، پاسخگوی نیاز کل کشور نیست.

داوود آبادی با بیان این‌که برای جبران تلخی آب پرتقال از شکر و کنستانتره استفاده می‌شود، اظهار کرد: در آب پرتقال نمی‌توان میزان مصرف شکر را کاهش داد.

وی با بیان اینکه این مساله موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولید آب پرتقال در شمال شده است، گفت: باید روش های تولید میوه اصلاح شود و کشاورزان نیز راه کارهایی را برای حل این مساله بیندیشند.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان اینکه هیچ کشوری خواستار آب پرتقال ایرانی نیست، اظهار کرد: اگر بتوان میزان تولید پرتقال را در جنوب ایران افزایش داد بخش عمده ای از مشکلات برطرف می شود.


منبع:ایسنا
کد خبر e54c19c492ac473f8b04d75927d75af0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =