کشاورزی> معاون اول رئیس جمهور سند ارتقای بهره وری بخش کشاورزی که با رویکرد مسأله‌محور تهیه شده و در برگیرنده مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای بهره وری بخش کشاورزی است را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سند ارتقای بهره وری بخش کشاورزی که با رویکرد مسأله‌محور تهیه شده و در برگیرنده مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای بهره وری بخش کشاورزی است را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۹ تیر ۱۴۰۰ و در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص استقرار چرخه بهره وری در دستگاه‌های اجرایی کشور و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره وری و در راستای تحقق اهداف مندرج در این قانون، اسناد ارتقای بهره وری پیشنهادی وزارتخانه‌های متولی (۹) بخش اقتصادی از جمله بخش کشاورزی را تصویب کرد.

سند فوق با رویکرد مسأله محور تهیه شده و در برگیرنده مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای بهره وری بخش کشاورزی می‌باشد و و دستگاه اجرایی مربوط متولی موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در این سند را هر شش ماه یک بار تهیه و به سازمان ملی بهره وری ایران ارائه نماید.

در بخش کشاورزی، شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن طی سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۸، ۳,۲ و ۴.۸ درصد هدف‌گذاری شده است. عملکرد این بخش در رشد موارد فوق طی سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۲.۹، ۰.۷- و ۳.۶ درصد گزارش شده است.
کد خبر 218052749af4495caccbe3dc3d94b0d2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =