رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور اعلام کرد: کمبود قابل توجهی در رابطه با محصولات خشکبار برای شب یلدا وجود ندارد.
علیرضا ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: کمبود قابل توجهی در رابطه با محصولات خشکبار برای شب یلدا وجود ندارد و با توجه به تقارن ماه صفر با شب یلدا استقبال نسبت به سال‌های گذشته کمتر خواهد بود.
وی با اشاره به آجیل ویژه شب یلدا افزود: عمده محصولات مورد استفاده برای شب یلدا آجیل شیرین است که برخلاف آجیل شور نوروز و سایر اعیاد از کشمش، اناب، انجیر، پسته، برگه زرد آلو، توت خشک و بادام به شکل خام استفاده می‌شود. وی با اشاره به افزایش قیمت خشکبار از ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: نمی‌توان منکر افزایش قیمت‌ها شد و از آنجا که اکثر محصولات ما صادراتی است محصولات آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش قیمت داشته‌ است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور خاطرنشان کرد: آجیل هم به تبعیت از همه اقلام افزایش قیمت داشته است اما قرار به افزایش مجدد قیمت‌ها برای شب یلدا نیست بلکه تصمیم به کاهش 10 درصدی قیمت‌ها به صورت ویژه برای این شب شده که این امر با استقبال بسیار خوب از جانب مردم مواجه شده است. ارزانی گفت: آجیل شیرین ویژه شب یلدا کیلویی 25 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 7000 تومان گران‌تر شده است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تصریح کرد: از آن جا که افزایش قیمت از ابتدای امسال زیاد صورت گرفته بود همین کاهش 10 درصدی در قیمت با استقبال بسیار خوبی از جانب مردم مواجه شد.
وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها با نزدیک شدن به شب یلدا اظهار کرد: تیم‌های بازرسی در سطح کشور تشدید شده و با هرگونه گران فروشی قطعا برخورد خواهد شد.
ارزانی افزود: متاسفانه واحدهای صنفی غیر مجاز فروش خشکبار در این ایام بسیار زیاد می‌شود، بساط‌های غیرمجاز فروش و تغییر کاربردی بعضی مغازه‌ها در این ایام یکی از مشکلات همه ساله است که امسال با تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی نسبت به هرگونه تخلف در این موارد برخورد خواهد شد.

کد خبر 21911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =