۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت،  از روش جدید در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، واگذاری امور به دفاتر پیشخوان خبر داد.بهادر کاظمی گفت: تهیه بانک اطلاعات آزمایشگاه همکار، از مهم ترین مواردی است که در دفاتر پیشخوان مورد نیاز است.
وی بر دقت و سرعت انجام کار در امور استاندارد کالا تاکید کرد و اظهار داشت : فرآیند گمرکی و ترخیص کالا به سمتی می رود که حداقل ماندگاری کالا درگمرکات را داشته باشیم به طوری که توانستیم علیرغم افزایش کالاهای مشمول استاندارد اجباری کاهش 30 درصدی را در زمان ترخیص کالا تجربه کنیم.
کاظمی با بیان این که سازمان ملی استاندارد ایران در واردات متولی کیفیت خواهد بود تاکید کرد: تنها سازمان ملی استاندارد ایران مسئولیت بررسی و تایید کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری را برعهده دارد.معاون سازمان ملی استاندارد ایران در رابطه با طرح های پژوهشی بر این اعتقاد است که هر طرح پژوهشی پیشنهاد شده اگر منتج به تدوین استاندارد جدید یا تجدید نظر در استانداردهای قبلی شود،  مصوب است.
وی در رابطه با طرح طاها گفت: سیستم های ممیزی با همراهی معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی برای این طرح تشکیل شده تا از هر گونه انحراف جلوگیری به عمل آید.
کاظمی در رابطه با طرح تجا (طرح توسعه جامع استاندارد سازی) افزود: در راستای اجرای این طرح 260 قلم کالا از ابتدای تیر ماه سال آینده مشمول اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهند شد که از طریق فراخوان اطلاع رسانی می شود.در این گردهمایی نیره پیروزبخت، مدیرکل بازرسی کالا و امور صادرات و واردات ، در رابطه با مقررات جدید واردات و صادرات از جمله کالاهای مشمول استاندارد اجباری، تعیین مدت زمان پاسخگویی در نتایج آزمایش و تعیین ماهیت کالا گزارش مبسوطی را ارایه کرد.
سپس غلامرضا امینی ،مدیر کل نظارت بر اجرای استانداردهای غیر فلزی، درخصوص طرح تجا، طرح مدیریت کیفیت و عرضه آن کالا با علامت استاندارد در فروشگاه های زنجیره ای توضیح داد.وی همچنین در ارتباط با طرح ملی تطابق طبقه بندی، و برنامه های سال 1392در زمینه کالاهایی که به فهرست اقلام مشمول استاندارد اجباری اضافه خواهند شد و نیز در رابطه با طرح کنترل کیفی و کمی عوامل موثر بر قیمت تمام شده کالاهای پر مصرف خانوار گزارشی ارایه کرد.
در همین راستا فریدون بلغاری، مدیر کل نظارت بر اجرای استانداردهای فلزی ،با اشاره به اجرای طرح طاها افزود، ممیزی از عملکرد استان ها براساس دستورالعمل ها و روش اجرای طرح طاها، طرح تجا و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و نیز کنترل اسناد ملی به زودی انجام می گیرد.به گفته بلغاری: توزیع اعتبارات به استان ها از این پس براساس عملکرد استان ها صورت می گیرد.
پریچهر قزلباش، معاون اداره کل نظارت بر اجر ای استاندارد، با اشاره به تدوین استاندارد معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر گفت : تاکنون 72 استاندارد در این زمینه تدوین شده است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در تدوین و اجرای استاندارد محصولات انرژی بر افزود : سمینارهای آموزشی در این زمینه برگزار شده است.در پایان نیز معاون و مدیران کل معاونت نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت پاسخگوی سئوالات مطرح شده بودند.

کد خبر 22147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =