دبیر اتحادیه بارفروشان طی نامه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به استفاده از لفظ "چاله میدان" در فیلم‌های صدا و سیما اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، در نامه دبیر اتحادیه بارفروشان به رئیس سازمان صدا و سیما آمده است: در باره سریال‌های "ستایش" و "زمانه" به عنوان تذکر یا گلایه و یا امر به معروف و نهی از منکر بر خود واجب دانستم مطالبی را به عرض حضرتعالی و دست‌اندرکاران ساخت و پخش سریال‌ها برسانم.

در ادامه آمده است: نبض فرهنگ جامعه در دست شماست،‌شما می‌توانید هم فرهنگ‌سازی کنید و هم فرهنگی را تخریب نمائید. شما می‌توانید افکار عمومی را به هر سو که بخواهید بچرخانید و می‌چرخانید چشم امید ملت ما و همه ملت‌ها در افکار شماست، شما توانایی آن را دارید که حتی حقی را ناحق و ناحقی را حق جلوه دهید البته توقع ما و همه ملت این است که همیشه حق را حق جلوه دهید.

در ادامه تصریح شده است: یک رسانه ملی مستقل جامعه را از بالا نگاه می‌کند و تمامی افکار و آراء و حتی گویش‌های مختلف و اقوام مختلف را زیر چتر حمایتی خود دارد و هرگز یک گروه خاصی را نه اجازه توهین به او می‌دهد و نه او را از حد خود بزرگتر به نمایش می‌گذارد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: مردم، رسانه ملی علی‌الخصوص تلویزیون را منعکس‌کننده آداب، رفتار، رسوم و افکار خود می‌دانند و اگر در بین اقوام و یا گروهی خاص موضوعی و یا مطلبی به غلط در گذشته رایج شده باشد توقع اصلاح آن را دارند نه اینکه با تکرار آن اذهان عمومی را مشوش نموده و بر یک جمله غلط مصطلح مهر تائید زده شود.

در این نامه تصریح شده است: غرض از نوشتن این نام اعلام احقاق حق و حقوق صنفی که به ناحق مورد اتهام و تهمت قرار گرفته و اصطلاح غلط رایجی که در گذشته در دو سریال "ستایش" و "زمانه"با عنوان (چاله میدان) در دیالوگ‌ها به کار رفته توهین به یک صنف زحمتکش و از خود گذشته می‌باشد که در 24 ساعت شبانه‌روز برای رسیدن میوه و سبزیجات بدست مصرف‌کننده کار می‌کنند و از خواب خود می‌زنند تا به موقع سبزیجات و میوه مورد استفاده مردم قرار گیرد.

از این مسائل گذشته تکرار این جمله (چاله میدان) از رسانه ملی در خور شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

کد خبر 22658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =