دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: نزدیک به 400 هزار تن روغن خام در مخازن بنادر کشور وجود دارد که باید هر چه سریعتر در بین کارخانجات توزیع شود.

قاسم فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالغ بر صد هزار تن روغن خام وارد شده و در بنادر موجود است.

وی ادامه داد: این میزان روغن خام وارد شده با مشکل گشایش اعتبار مواجه بود که با توافق وزارت صنعت،معدن و تجارت و بانک مرکزی 450 میلیون یورو برای کالاهای وارده ، اختصاص داده شد که عمده آن به روغن و کنجاله سویا تعلق می گیرد.

وی یادآور شد که این اعتبار در حال دریافت است و پیش بینی می شود کل آن تا پایان فروردین ماه محقق گردد که به این ترتیب میزان روغن وارد شده حداقل جوابگوی دو ماه و نیم نیاز کشور است.

فلاحتی با اشاره به نگرانی موجود از کاهش میزان روغن خام موجود در کارخانجات بیان کرد: با تحقق این اعتبار و تامین موجودی مورد نیاز کارخانجات به تدریج نسبت به واردات روغن خام برای ماه های آینده نیز اقدام خواهد شد تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

دبیرانجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش قیمت نداریم،تصریح کرد: البته این موضوع بستگی به نرخ ارز دارد که اگر واردات این کالا با ارز مرجع ادامه یابد، ممکن است شاهد افزایش قیمت ناچیزی باشیم اما اگر واردات با ارز آزاد انجام شود تعیین قیمت ها نیز براین اساس صورت می گیرد.

کد خبر 23132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =