صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور گفت: با توجه به ذخیره سازی 815هزار تن شکر در کشور تا فرا رسیدن فصل آینده و ازسرگیری تولید این محصول توسط تولید کنندگان داخلی ، هیچ گونه نیازی به واردات شکر در کشور وجود ندارد.

بهمن دانایی با اشاره به نشست اخیر خود با قائم مقام و برخی معاونان وزیر جهادکشاورزی در خصوص تامین نیاز مصرف کنندگان شکر در کشور افزود: در این نشست مقرر شد با تامین 415هزار تن شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و 400هزار تن شکر دیگر از سوی انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با حذف دلالان و واسطه گران نیاز تولیدکنندگان شیرینی، شکلات و نوشابه و همچنین دیگر مصرف کنندگان با مراجعه مستقیم آنها به این دو مرجع تامین شود.

وی با اشاره به تعیین قیمت هر کیلوگرم شکر به میزان 21هزار ریال ادامه داد: اگر بیش از این رقم از مصرف کنندگان دریافت شود تخلف است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

دانایی اضافه کرد: اگرچه با وجود تولید مناسب ، پارسال بازار شکر در کشور با مصائب بسیاری همراه بود اما امسال از بهره وری مطلوبی برخوردار بودیم و به دلیل حمایت های وزیر جهاد کشاورزی و مجموعه معاونان وی با کنترل واردات، بازار شکر کشور وضعیت امیدوارکننده تری یافته است.

وی گفت: در ماه های دی، بهمن و اسفند پارسال و نیز فروردین امسال حتی یک کیلوگرم شکر وارد کشور نشده و تنها در ماه اردیبهشت آن هم توسط تعاونی مرزنشینان پنج هزار و 400تن شکر سفید از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور شد.

وی ادامه داد: پارسال یک میلیون و 325هزار تن شکر چغندری و نیشکری در کشور تولید شد که بالاترین میزان تولید در عمر 120ساله صنعت قند و شکر کشور است و امسال پیش بینی می شود این رقم به یک میلیون و 400هزار تن شکر افزون شود.

دانایی افزود: پارسال از مجموع تولید شکر، 642هزار تن شکر چغندری و 680هزار تن شکر نیشکری بود که تولید امسال هر کدام از این ها 700هزار تن پیش بینی می شود.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور اظهار کرد: این رقم رونق صنعت شکر در کشور را نشان می دهد؛ بیشترین میزان تولید تاکنون یک میلیون و 274هزار تن در سال 1382 بود که این رقم در سال های 1387 و 1388 به دلیل واردات بی رویه به 550هزار تن رسید.

وی درباره مطالبات تولید کنندگان شکر در کشور هم گفت: پارسال قیمت 23هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده بود که قرار شد تولید کنندگان به قیمت 21هزار ریال به کارخانجات بفروشند و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت شود تا زمان حاضر ریالی از این بابت به دست تولید کنندگان نرسیده است.

منبع:ایرنا
کد خبر 23376ed92e074ee9a4136bfca9676513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =