صنایع غذایی> اقتصاد غذا – بازار شکر در آرامش کامل است و کسری شکر تا پایان سال 94 نخواهیم داشت.

بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا ضمن بیان مطلب فوق افزود: به رغم اینکه ستاد تنظیم بازار مسوولیت تنظیم بازار شکر را به انجمن واگذار نکرد اما این انجمن در راستای اهداف ملی و صنفی خود عملا بازار شکر را مدیریت کرده و در حال حاضر آرامش بر بازار شکر حاکم است.

وی با اشاره به رکورد شکنی تولید شکر در سال 93 گفت: سال گذشته یک میلیون 335 هزار تن شکر در داخل تولید شده است که این میزان درطول عمر 120 ساله صنعت قند و شکر سابقه نداشته است.

دانایی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری نیز حدود 1.4 میلیون تن شکر در داخل تولید شود که این میزان حدود 64درصد نیاز 2.2 میلیون تنی شکر کشور را تامین می کند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در خصوص وضعیت بازار شکر و میزان موجودی شکر تصریح کرد: با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی عملا از دی ماه سال گذشته واردات شکر به کشور کاملا قطع شده است اما با توجه به وجود  1.1 میلیون تن شکر در انبار ها در اسفند سال 93 نیازی به واردات شکر برای تامین نیاز سال 94 نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر 605 هزار تن شکر در داخل کشور وجود دارد و دولت تنها برای ذخیره استراتژیک حدود 300 هزار تن شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد کشور خواهد کرد.

دانایی با اشاره به تثبیت  قیمت شکر در ماه مبارک رمضان نیز گفت: کارخانجات  قند و شکر در سال گذشته به دلیل  بالا بودن عرضه شکر نتوانستند شکر را به قیمت مصوب 2100 تومان بفروشند و  در اغلب معاملات شکر به قیمتی پایین تر از 2000 تومان فروخته شد اما در حال حاضر عرضه و تقاضا در شرایط عادی قرار دارد و قیمت شکر تا شهریور ماه افزایش نخواهد داشت.
کد خبر d138856d431e4e3b8ae5bcb5c427617e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =