معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان گندم توزیعی بین کارخانه‌های آردسازی نسبت به سال قبل افزایش یافته و از نظر تولید آرد با مشکلی مواجه نیستیم.

عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره عدم توزیع گندم توسط برخی کارخانه‌ها با اشاره به اینکه بحث عدم توزیع آرد توسط کارخانه‌های آردسازی شایعه ای بی اساس است، اظهار کرد: کارخانه‌های متعهد آردسازی در سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده و تاکنون حتی یک روز هم کار تولید آرد و تامین نان مردم را تعطیل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی در کنار اختصاص بیشتر گندم به کارخانه‌های آرد سازی، ناظرانی را نیز برعملکرد کارخانه‌ها گمارده است که کنترل دقیق بر فرآیند تولید و توزیع آرد از لحاظ کمی و کیفی دارند. لذا اساساً بحث عدم توزیع آرد موضوعیتی ندارد و اینگونه شایعات نمی تواند خللی در تامین نان مردم ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان با اعلام اینکه کارخانه‌های آرد سازی سهمیه گندم مشخصی داشته و شاید یک کارخانه نتواند پاسخگوی تمامی تقاضاها باشد، تصریح کرد: در حال حاضرحسب تمهیدات این شرکت، نانوایان به دو طریق استفاده از سامانه اتحادیه مربوطه یا با مراجعه مستقیم به کارخانه آرد، می‌توانند آرد مورد نیازخود را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این از سوی بازرسان شورای اصناف کشور اعلام شده‌ بود که برخی از کارخانه‌ها از توزیع آرد به نانوایی‌ها خودداری می‌کنند. همچنین گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در شهر اراک چند نانوایی به علت نداشتن آرد تعطیل شدند.

کد خبر 23624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =