اگر دولت آینده با 3 تغییر رویکرد معافیت در پرداخت مالیات، اولویت اعطای وام و حمایت های صادراتی نسبت به صنایع غذایی عمل کند، ظرفیت 5 میلیارد دلار صادرات در این بخش وجود دارد.

دکتر سید محمد حسینی، رییس هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: اگر مانند کشورهایی نظیر ترکیه و چین صنایع غذایی ما هم از پرداخت کلیه مالیات ها معاف شود، در اعطای وام در اولویت قرار گیرد و باتوجه به اینکه قابلیت های بالایی برای صادرات دارد مشمول دریافت حمایت های صادراتی گردد، ظرفیت 5 میلیارد دلار صادرات این بخش مهیا شده است.

وی گفت: دولت آینده باید سیاست های اقتصادی اش  را در راستای حمایت از صنایع غذایی ترسیم کند، چراکه نه تنها سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت گرفته و مزیت های نسبی پرشماری وجود دارد، بلکه صنعتی که مسوولیت تامین غذای 75 میلیون جمعیت کشور را دارد و در محوری قرار گرفته که در همسایگی اش 500 میلیون نفر جمعیت وجود دارد قابلیت های پرشماری برای ارزآوری و حمایت از طریق اصلاح قوانین را دارد.

انتخابات توام با باندبازی سرانجام خوشی ندارد
رییس هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون انتخابات دبیرکل جدید کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی متذکر شد: به هر حال مهم ترین مساله رای اعضای کانون است و هرطور که تصمیم بگیرند باید برای همه محترم باشد.

وی افزود: به طور حتم اگر در انتخابات باندبازی صورت گرفته باشد، نتیجه با موفقیت توام نخواهد بود و تنها کانونی موفق است که اتحاد در آن حاکم باشد.
حسینی تاکید کرد: انجمن علوم و صنایع غذایی از دیرباز تشکیل شده و بر اساس شرح وظایف خود فعالیت می کند، بدیهی است اگر اعضای کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی بخواهند حرکت جمعی کنند، این انجمن همراهی خواهد کرد، چراکه ما حتی به دشمنانمان هم کمک می کنیم، رقیب که دیگر جای خود دارد.


منبع: اقتصاد سبز

 

کد خبر 23954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =