دبیر کل انجمن خرما گفت: خرمایی که سال گذشته کیلویی 2000 تومان از نخلداران خریداری شده است کیلویی 9000 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که مسئولان برای سامان دادن به بازار خرما در آستانه ماه رمضان باید با سودجویان و احتکارکنندگان این محصول برخورد و بازار خرما را به بخش خصوصی واگذار کنند.

علی اصغر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اگر دولت بخواهد با سودجویان و احتکارکنندگان خرما که تعداد آن‌ها در کشور کمتر از 30 نفر است، برخورد کند باید بازار خرما را به اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی واگذار کند. ضمن واگذار کردن وظایف و اختیارات به بخش خصوصی تسهیلات لازم را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی افزود: در صورت واگذاری بازار تولید و مصرف خرما به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها تعهد می دهند خرمای ماه رمضان سال آینده را نهایتا کیلویی 4000 تومان به دست مصرف کننده برسانند.

دبیر کل انجمن خرما تاکید کرد:‌ برخورد صرف با سودجویان و فرصت‌طلبان وضعیت بازار خرما در سال آینده را بدتر از امسال خواهد کرد.

به اعتقاد وی مسئولان می‌توانند برای بهبود موقت بازار قیمت‌های سردخانه‌ها را کنترل کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته دولت مصوب کرد که سالانه 200 میلیارد تومان برای ساماندهی مشکلات بازار خرما اختصاص می‌دهد که از دو سال گذشته تاکنون این تسهیلات در اختیار صنعت خرما قرار نگرفته است.

کد خبر 24114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین اکبری ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام فود پرس عزیز .این آقای موسوی دبیر انجمن خرما نیست . انجمن ملی خرمای ایران که زیر نظر اتاق بازرگانی است دبیرش آقای اکبری زاده است .