طوفان‌های اخیر در چین بازرگانان این کشور را به خرید گندم در بازار جهانی واداشت و باعث شد در شرایطی که برداشت فراوان در آمریکا قیمت‌های این غله را کاهش داده بود، قیمت آن تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده که واردات گندم چین امسال به بالاترین میزان در 9 سال گذشته می‌رسد.

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران، محصول گندم چین به دلیل بارندگی شدیدی که به محصولات کشاورزی آسیب زده است، امسال دو تا پنج درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش خواهد داشت.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، خریداران چینی برای 840 هزار تن گندم زمستانه قرمز خوراکی ثبت سفارش کردند که خرید بزرگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه اخیرا پیش‌بینی خود از میزان واردات گندم چین در سال جاری را به چهار میلیون تن افزایش و میزان تولید گندم مورد پیش‌بینی برای این کشور را به دلیل آب و هوای نامساعد کاهش داد.

پکن در تلاش است تا خودکفایی در تولید غلات اساسی شامل گندم را حفظ کند اما دستیابی به این سیاست به دلیل تقاضای مردم برای گوشت بیشتر و توسعه شهرها به سوی زمین‌های زراعی، به مراتب دشوار شده است.

تغییر پویایی صنعت غذای چین، خرید بالای غلات از سوی این کشور در سال گذشته را به همراه داشته و سرمایه‌گذاری چینی‌ها در تولیدکنندگان غذایی خارجی را افزایش داده است.

به گزارش فایننشیال تایمز، آمریکا با صادرکنندگان دیگر گندم شامل استرالیا و فرانسه برای فروش به چین رقابت می‌کند.

کد خبر 24151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =