بانک جهانی از کاهش 2 درصدی قیمت مواد غذایی در ماه های فوریه و ژوئن خبر داد و اعلام کرد: با این حال، بی ثباتی در بازار بین المللی به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در شمال و مرکز اروپا به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک جهانی با انتشار گزارشی از کاهش 2 درصدی قیمت مواد غذایی طی ماه های فوریه و ژوئن در جهان خبر داد. در گزارش بانک جهانی در اینباره که شب گذشته منتشر شد، آمده است: بهبود شرایط آب و هوایی و کاهش تقاضا برای سومین دوره 3 ماهه متوالی موجب کاهش قیمت مواد غذایی شده است.

شاخص بانک جهانی برای قیمت غذا نشان می دهد طی ماه های فوریه تا ژوئن،‌ قیمت بین المللی گندم حدود 2 درصد، قیمت شکر 6 درصد و قیمت دانه سویا 11 درصد کاهش یافته است.

با این حال، در گزارش بانک جهانی هشدار داده شده بی ثباتی در بازار بین المللی به علت شرایط نامساعد آب و هوایی اخیر در شمال و مرکز اروپا به قوت خود باقی است و تولید جهانی مواد غذایی ممکن است در آینده دستخوش مشکلات عدیده ای شود.

در این گزارش، همچنین از اقدام غیرسازنده برخی کشورها با نرخ فقر بالا و امنیت شکننده مبنی بر اجرای برنامه پرداخت یارانه برای مواد غذایی انتقاد و ابراز نگرانی شده است.

 

کد خبر 24416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =