سخنگوی فراکسیون صنایع غذایی مجلس گفت: برنامه‌های محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در راستای توسعه کشاورزی و صنایغ غذایی است.

حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: حجتی در نشستی با اعضای فراکسیون صنایع غذایی و فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس، با تشریح برنامه‌های خود در زمینه توسعه صنایع فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و صادرات محصولات کشاورزی، توانست رضایت حاضران را جلب کند.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی و سخنگوی فراکسیون صنایع غذایی مجلس توسعه صنایع غذایی، تامین محصولات کشاورزی و دامی مورد نیاز این صنایع، صادرات کالاهای غیرنفتی و افزایش درآمدهای ارزی را از دغدغه‌های این دو فراکسیون برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی آقای روحانی بر تأمین امنیت غذایی، توسعه صنایع فرآوری و دستیابی این صنایع به محصولات زراعی و باغی با قیمت اقتصادی تاکید دارد.

نماینده مردم زرند در مجلس افزود: حجتی در برنامه‌های خود به راه‌اندازی کارگاه‌های فرآوری در محل مزارع برای ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، جلوگیری از هزینه‌های اضافه حمل و نقل و روان‌سازی فضای کسب و کار در حوزه کشاورزی اشاره کرد.

وی در عین حال گفت: عملی شدن این برنامه‌ها در حوزه کشاورزی مستلزم همکاری‌های متقابل دولت و مجلس، بانک‌ها و بخش خصوصی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، اذعان داشت: وزیر پیشنهادی کشاورزی دولت یازدهم نسبت به مشکلات و نیازهای حوزه کشاورزی، آگاه و مسلط و در مورد زیر بخش‌های مختلف اعم از آب و خاک، زراعت و باغبانی، صاحب تجربه است.

امیری ابراز امیدواری کرد که با توجه به حساسیت‌های مجلس در خصوص شایسته سالاری و همچنین بروز مشکلات اقتصادی و تورم و تحریم‌های اقتصادی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بتواند آراء قابل قبولی از مجلس کسب کند.

کد خبر 24695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =