براساس آمار گمرک در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۲۶۸ هزار تن خوراک دام و طیور به ارزش ۲ میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است در 5 ماهه نخست سال جاری کنجاله به وزن یک میلیون و 34 هزار تن و به ارزش 750 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.5درصد از نظر وزنی کاهش داشته است.

همچنین در این مدت دانه ذرت دامی به وزن یک میلیون و 231 هزار تن به ارزش 496 میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 36 درصد از نظر وزنی با کاهش همراه بوده است.

همچنین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است در 5 ماهه نخست سال جاری دانه گندم سخت نیز به وزن یک میلیون و 3 هزار تن به ارزش 415 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد از نظر وزنی کاهش داشته است.

به گزارش فارس، طی یک ماه گذشته کمبود خوراک دام و طیور در کشور به اندازه‌ای بود که انتقاد تولیدکنندگان را برانگیخت، کمبود نهاده‌های دامی باعث افزایش 30 درصدی قیمت و متعاقب آن افزایش قیمت محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ در کشور شد.

22 محموله کشتی خوراک دام و طیور در گمرک بنادر جنوبی است که هنوز از 4 ماه پیش تاکنون ترخیص نشده است.

کد خبر 24958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =