۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹

 گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین رییس جدید گمرک ایران آغاز شده و در این بین مسعود کرباسیان یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی ریاست کل گمرک ایران در دولت یازدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با تعیین وزیران اقتصادی دولت یازدهم گمانه‌زنی درباره تعیین روسای شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های اقتصادی نیز آغاز شده است. در این بین گمرک ایران یکی از نهادهای کلیدی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شود که عملکرد آن نقش تاثیرگذاری در تجارت خارجی کشور اعم از واردات، صادرات و ترازیت دارد. به همین دلیل گمرک ایران علاوه بر وزارت اقتصاد، ارتباط بسیار زیادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان متبوع آن یعنی سازمان توسعه تجارت دارد.

در حال حاضر عباس معمارنژاد ریاست گمرک ایران را بر عهده دارد. او پس از هاشم رهبری و اردشیر محمدی سومین رئیس کل گمرک ایران در دولت‌های نهم و دهم محسوب می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد وزیر امور اقتصادی و دارایی ظرف روزهای آینده تغییرات در گمرک ایران را کلید بزند.

از مسعود کرباسیان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای ریاست گمرک ایران یاد می‌شود. وی زمانی معاون وزارت صنایع سنگین بوده، پس از آن در وزارت بازرگانی با وهاجی و آل‌اسحاق به عنوان معاونت بازرگانی خارجی همکاری داشت. در ابتدای وزارت نفت زنگنه، معاونت او را در دست گرفت اما پس از مدتی به وزارت بازرگانی برگشت تا معاونت داخلی شریعتمداری را بر عهده گیرد. در دولت دوم اصلاحات به گمرک رفت و اداره این سازمان را بر عهده گرفت. او بعد از روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم طی هشت سال گذشته معاون شهردار تهران، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران بوده است.

پیش از مسعود کرباسیان،‌ برادر وی یعنی مهدی کرباسیان ریاست گمرک ایران را بر عهده داشت که وی اخیرا از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعیین شد.

در همین حال مسعود کرباسیان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایسنا درباره احتمال انتصاب خود به عنوان رئیس کل گمرک گفت: تاکنون حکمی در این زمینه به من اعلام نشده است. هر زمان حکمی به من داده شد درباره آن صحبت می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما یکی از گزینه‌های تصدی ریاست گمرک ایران هستید؟‌ گفت: به هر حال در زمان تغییرات همواره گزینه‌های بالقوه‌ای برای ریاست یک سازمان مطرح می‌شوند که من هم جزو گزینه‌های احتمالی برای ریاست گمرک هستم.

یک مقام مسوول در گمرک ایران نیز با اشاره به این که هنوز تغییری در ریاست این سازمان رخ نداده است گفت: البته اخباری در این زمینه منتشر شده اما وزارت اقتصاد تاکنون به صورت رسمی حکمی برای رئیس جدید گمرک ایران صادر نکرده است.

کد خبر 24963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =