دبیر انجمن صنایع لبنی از عدم افزایش غیر قانونی و جدید در حوزه محصولات لبنی خبر داد و گفت: ناهماهنگی در اعمال افزایش ۱۵ درصدی قیمت‌ها بر اساس مصوبه ۱۲ تیرماه موجب ایجاد تصور افزایش مکرر قیمت لبنیات شده است.

رضا باکری در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درمورد دلیل افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی کارخانه‌های تولید‌کننده، اظهار داشت: در ۱۲ تیر ماه مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات لبنی صادر شد ولی در آن مقطع همه شرکت‌ها به دلیل رقابت اقدام به افزایش قیمت نکردند.

وی ادامه داد: بر اساس مجوزی که صادر شده، شرکت‌های تولید‌کننده تا پایان سال ۹۲ مهلت دارند یک بار این افزایش قیمت ۱۵ درصدی را اعمال کنند و بر همین اساس در هر مقطع زمانی که شرکت‌ها صلاح بدانند این افزایش را اعمال می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که یعنی هیچ افزایش غیر قانونی در قیمت‌ها رخ نداده گفت: خیر‌، افزایش‌ها غیر قانونی رخ نداده و این ناهماهنگی در اعمال افزایش ۱۵ درصدی باعث شده تصور کنند که قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار بانک مرکزی در تهران طی هفته گذشته قیمت لبنیات ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است به نوعی که در گروه لبنیات قیمت پنیر و شیر پاستوریزه به ترتیب معادل ۷ درصد و ۲/۷ درصد رشد را شاهد بود.

کد خبر 25027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =