دبیر انجمن صنایع لبنی از حذف کره از لیست کالاهای اساسی خبر داد و گفت: براساس ابلاغ دولت کره با ارز ۲۴۷۷ تومان ترخیص می‌شود و این به معنای افزایش دوبرابری قیمت آن در سطح بازار است.

رضا باکری در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: براساس ابلاغ دولت کره برای ترخیص از گمرکات کشور باید با ارز به نرخ مبادله‌ای و ارزی که در بودجه سال جاری مشخص شده است استفاده کند.

وی افزود: این باعث می‌شود تا قیمت کره دوبرابر شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص قیمت انواع کره، گفت: کره در بسته‌بندی 250 گرمی هر کیلوگرم 22 هزار تومان ، در بسته‌بندی 100 گرمی هر کیلو گرم 23 هزار تومان و در بسته‌بندی 50 گرمی و پایین‌تر هر کیلوگرم 24 هزار تومان عرضه می‌شود.

باکری با تاکید بر اینکه این ابلاغ دولت به معنای خروج کره از لیست کالاهای اساسی است، گفت: در حال حاضر ترخیص کره مشکل نرخ برابری با ریال و مابه‌التفاوت آن را ندارد، اما حتی تامین ارز مبادله‌ای هم با کندی صورت می‌گیرد و مشمول زمان می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با گلایه از کندی تخصیص ارز مبادله‌ای، گفت: کارخانجات کره بیش از 7 ماه است که در نوبت دریافت ارز هستند لذا از وزیر صنعت خواسته‌ایم تا با هماهنگی بانک مرکزی، ارز مورد نیاز ترخیص کره را سریع‌تر تخصیص دهند.

وی افزود: در حال حاضر 16 هزار تن کره در گمرکات جنوبی کشور در انتظار ترخیص به سر می‌برند و اگر ترخیص به سرعت صورت نگیرد ممکن است با مشکل انقضاء تاریخ مواجه شویم.

 

کد خبر 25036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =