مجري طرح گندم وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال حمايت و پشتيباني از گندم كاران و افزايش توليد در اولويت برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي قرار دارد و اين امر به طور جد در دست پيگيري است.
 
اسماعيل اسفنديارپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا به مصوبه هيات دولت درخصوص تعيين نرخ گندم قبل از شروع فصل كاشت اشاره كردو افزود: پيشنهاد به موقع وزارت جهاد كشاورزي و تصويب به موقع دولت به طور قطع مي تواند در برنامه ريزي توليد گندم كشور نقش موثري داشته باشد.
وي گفت: براي توليد مناسب، پشتيباني و حمايت از كشاورزان و توليدكنندگان در اولويت برنامه ها قرار دارد و امسال در نظر داريم به غير از افزايش توليد گندم از ساير محصولات كشاورزي نيز حمايت كنيم.
وي ادامه داد: براي اجراي طرح گندم در كشور وارد برخي مباحث نشده ايم و هنوز اين طرح به صورت جدي در كشور شروع نشده، اما مقدمات كار فراهم شده و با گذشت زمان برنامه هاي خوبي در اين زمينه خواهيم داشت.
مجري طرح گندم كشور، نقش گندم را در امنيت غذايي آحاد جامعه پراهميت دانست و گفت: با تشكيل ستاد طرح گندم و تعيين مجري طرح گندم در وزارت جهاد كشاورزي پيش بيني مي شود با مديريت جامع، اين طرح دركشور به خوبي اجرايي شود و در توليد اين محصول استراتژي به خودكفايي برسيم.
اسفنديارپور تاكيد كرد: به طور حتم تعيين نرخ منطقي خريد تضميني گندم در حمايت از توليدكنندگان مي توانند در افزايش بهره وري اين محصول نقش موثري ايفا كند تا جايي كه به خودكفايي كامل و پايدار دست يابيم.

کد خبر 25251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =