معاون وزیر جهاد کشاورزی از برگزاری گردهمایی دو روزه دانه‌های روغنی از ۷ مهر در همدان خبر داد و گفت: با تولید مناسب این محصول خودکفایی روغن نباتی به 13.5 درصد و کنجاله به 20 درصد افزایش یافته است.

ناصر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: گردهمایی سالانه برنامه‌ریزی تولید دانه‌های روغنی با حضور بیش از 120 نفر از مدیران ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی، محققان، سازمانها و شرکتهای ذیربط از  7 مهر به مدت 2 روز در همدان برگزار می‌شود.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدف از این گردهمایی بررسی مسائل و مشکلات اجرایی توسعه کشت‌ دانه‌های روغنی و در نهایت تولید روغن و کنجاله مورد نیاز کشور و بررسی راهکارهای افزایش تولید آن است.

 به گفته توکلی، تولید دانه‌ روغنی کلزا در سال جاری با رشد کم سابقه از نظر سطح زیر کشت 45درصد، از نظر عملکرد 23 درصد و از نظر تولید 78 درصد، رشد داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید دانه روغنی کلزا به بیش از 252 هزار و 800 تن رسیده است و پیش‌بینی می‌شود، در سال 1393 این میزان به حدود 400 هزار تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کل تولید دانه‌های روغنی در سال‌جاری به حدود 500 هزار تن رسیده که بر این اساس تولید داخلی روغن 165 هزار تن و کنجاله 420 هزار تن است.

با این میزان تولید درصد خودکفائی در روغن به حدود 13.5 و کنجاله به حدود 20 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 25282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =