معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: مجوز ماست‌بندی‌ها را وزارت بهداشت می‌دهد و شیرخام به صورت غیرمجاز در این ماست‌بندی‌ها توزیع می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن مشکوة در حاشیه مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در پاسخ به فارس با اعلام این خبر گفت: مجوز توزیع شیر فله‌ای که توسط سازمان دامپزشکی کشور قرار است داده شود، قانونی کردن توزیع شیر فله‌ای در این نوع ماست‌بندی‌ها است.

وی در پاسخ به فارس که چرا سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی نظارت در محصولات خام و فرآوری نشده نظارت نمی‌کند، گفت: مجوز ماست‌بندی‌ها را که محصول فرآوری شده است، وزارت بهداشت می‌دهد و به طور گسترده توزیع شیر خام را غیرقانونی انجام می‌دهد و سازمان دامپزشکی کشور با مجوزی که می‌دهد کار غیرقانونی را قانونی خواهد کرد.

مشکوة گفت: البته سازمان دامپزشکی کشور بخشنامه صادر کرده است و تنها دامداری‌هایی که شرایط خاص مانند عاری بودن از بیماری، داشتن برچسب، بسته‌بندی مناسب و هشدارهای بهداشتی‌ را داشته باشند، مجاز به توزیع شیر فله‌ای می‌شوند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: البته شرایط سازمان دامپزشکی آن‌قدر سخت بوده است که تاکنون هیچ دامداری اعلام آمادگی نکرده و مجوزی هم برای توزیع شیر فله‌ای صادر نشده است.

 

کد خبر 25379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =