سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که تولید جهانی برنج در سال جاری میلادی یک درصد کمتر از برآورد اولیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طبق پیش‌بینی فائو، تولید جهانی برنج از حدود 490.9 میلیون تن در سال 2012 به 496.3 میلیون تن در سال 2013 خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، بازبینی نزولی به دلیل احتمال کاهش 2.9 میلیون تنی تولید برنج در چین به دلیل آب و هوای نامساعد در سال جاری بوده است.

تولید پیش‌بینی شده برای پاکستان و پاناما نیز به رقم کمتری تنزل داده شده است. از سوی دیگر افزایش مجموع تولید برنج در ویتنام به دلیل ابهام در مورد قیمت خرید، بعید به نظر می‌رسد. اما تولید برنج در هند، سریلانکا، آمریکا و ونزوئلا احتمالا افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود تولید برنج در آسیا به حدود 450.6 میلیون تن برسد که حدود 1.1 درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، تولید برنج در آفریقا حدود 1.2 درصد و در آمریکای لاتین و کارائیب 2.5 درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش اوکر اگرو کانسالت، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که مصرف جهانی برنج در سال 2013 به حدود 490 میلیون تن خواهد رسید که دو درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 25416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =