از آنجا که کارنامه قابل قبولی از صندوق توسعه بخش کشاورزی به کمیسیون نرسیده است، احتمال تحقیق و تفحص از چگونگی به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی ایجادشده برای این صندوق وجود دارد.

 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: هرچند صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در جریان قانون افزایش بهره‌وری توانست از ظرفیت‌های قانونی ایجادشده نوینی برخوردار شود، اما کارنامه درخشانی از عملکرد این صندوق به دست کمیسیون کشاورزی نرسیده است.

یونس اسدی افزود: با وجود تزریق اعتبارات مناسب طی این قانون و همچنین امکان استفاده از مزایای بانک اسلامی و انتشار اوراق به صندوق، مشکلات بخش کشاورزی در حوزه سرمایه‌گذاری همچنان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل صندوق دانه‌های روغنی در مجلس کلید خورده است، اما برخی نمایندگان معتقدند با وجود صندوق مادرتخصصی، تشکیل صندوق ثانویه بر اساس ماده 150 آیین‌نامه داخلی غیرضروری است؛ اما با توجه به عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول صندوق حمایت، تشکیل صندوق ثانویه موازی‌کاری تلقی نخواهد شد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین بعد مسئولیتی نمایندگان طی دور نهم مجلس شورای اسلامی، بعد نظارتی است و مجلس با استفاده از ابزارهای در اختیار خود نظیر تحقیق و تفحص تلاش می‌کند تا مراحل بعد از تصویب قانون و همچنین چگونگی و کیفیت اجرای آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

اسدی تصریح کرد: در زمان حاضر تحقیق و تفحص از سازمان چای به‌عنوان یکی از بخش‌های پرچالش تولید در شمال کشور در دستور کار نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

وی یادآور شد: به‌رغم فعالیت‌های قابل توجه صورت‌گرفته در صندوق مادرتخصصی، کارنامه این صندوق نمره قبولی نمی‌گیرد.

کد خبر 25455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =